lördag 2 april 2011

Att snöa in...

Jag har ju en tendens att snöa in på saker och ting, och nu har jag gjort det igen.

Tarzan.

Say no more.
Runt min födelsedag beställde jag ju notboken, idag beställde jag skivan från Dresscircle MEN så såg jag också att dom hade den Holländska versionen! Och det skulle inte har varit intressant för mig, om det inte var så för att jag hittade en bild på google på Jane och Tarzan (för ett tag sen alltså) och hon som spelade Jane var så sjukt vacker så jag var bara tvungen att ta reda på vem det var, och det var då jag förstod att det inte var Broadway cast, utan Dutch. Tjejen i fråga heter Chantal Janzen och jag lyssnade på henne på Spotify och hon sjunger helt löjligt vackert! Plus att jag fick höra holländska "på riktigt" för typ första gången (förutom en rad i Prinsen av Egypten) och blev helt KÄR i språket! SÅ jag beställde helt enkelt Tarzan - Dutch cast också! Ibland blir jag ganska road av mig själv, haha! Det skall bli ett rent nöje att få höra Chantal sjunga "Waiting for this moment" på holländska, jag skall banne mig se till att lära mig den versionen också, hihi! Jättevackert språk!

Så atteh... jag är två Tarzan-skivor rikare... om några dagar alltså. Kul!

Anledningen till att jag fick ett sånt ryck idag var nog för att jag kollat på Tarzan, alltså Disneyfilmen på förmiddagen. Den ääär ju så bra! Det var väldigt längesen jag såg den insåg jag, och jag grät så många gånger! Och på ställen jag inte gråtit förut också! Skumt. Men musiken är ju grymt bra så det kan mycket väl ha haft stor del i det hela, höhö. Kärt återseende/hörande helt enkelt.

Bye for now!


Chantal Janzen och Ron Link, Dutch cast - visst är hon söt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar