tisdag 29 mars 2011

Digestivekex, Carola och jag.

Wow, sicken kick jag fått idag! Kul!!

Har ju inte skrivit på ett antal dagar nu, på grund av att jag haft lite av en livskris, men efter ett möte med fina Malin igår, ytterligare lite ventilerande och en massa vilja har jag nu tagit mig upp rejält! Skönt.

Hur som helst, det tråkiga struntar vi i just nu, och koncentrerar oss på den trevliga dagen som varit!
Jag hade balett direkt på morgonen, det var kul och jobbigt, och det är ju helt SJUKT vad jag svettas! Varje gång vi gick till flatback rann det från mina käkar och från min panna och bildade små pölar (okej, droppar) på det gröna danssalsgolvet. Fast det känns samtidigt gött, för det bevisar att jag tar i som en gnu (inte för att jag någonsin tvivlat på det, men ändå). Dock kunde jag inte vara med när de körde spagatkombinationen och de roliga hoppen över diagonalen, som jag ju ÄÄÄLSKAR, för den dumma sträckningens skull, men Malin skall som tur är kolla den på torsdag, skönt! För igår efter jazzen gjorde den löjligt ont, och det känns ju skumt att det inte blivit det minsta bra/bättre på, vad är det... tre veckor! Sinnes...

Hur som helst, efter baletten hade vi koreografiprojekt och det var aaaskul!! Jag är så nöjd med min grupp, och vi kom riktigt långt! Och hade jätteroligt! Gött!
Sen var det lunch, och jag cyklade hem för att äta, och upptäcker när jag öppnar min dörr att jag fått paket! Av mamma, kunde jag utläsa av handstilen! Gissa min nyfikenhet! Så jag öppnade glatt och fann Carolas nya skiva "Elivs, Barbra och jag"! Och ett pappande kort som mami skrivit, och lite annat kul som fick mig att skratta gott. Fina mami, shit vad lägligt detta paket kom, jag som varit så ur gängorna. Så sen har jag inte kunnat vara annat än glad!
Jag duschade och käkade nudlar, och så cyklade jag tillbaka till skolan (hade då dessutom haft håltimme) för att ha sista lektionen, sång-works där jag hade nöjet att bara lyssna idag. Jättekul!

När dagen väl var slut skuttade jag upp på cykeln med Jordin Sparks "One step at a time" på repeat i lurarna (ÄLSKAR den låten, så peppig och härlig!) och pös till Ica. Där fortsatte glädjen när jag såg att de ÄNTLIGEN fått in Icas Digestivekex med mjölkchoklad! SOM jag väntat på detta! Kul!

Nu är jag hemma (och har pratat i telefon med mamma en timme) och skall mysa till det med te, mackor och lite ER, och kex förstås, haha!

Pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar