tisdag 15 mars 2011

En sån heldag!

Wow, det blev en riktig heldag i Markaryd!! Kom fram klockan nio, och var hemma i Bjärnum igen klockan nio.
Jag har haft såå mysigt och trevligt, och alla som går i skola där är så himla goa och genuina och... underbara helt enkelt. En sån här dag var precis vad jag behövde, få vara bland glada, generösa människor och skratta och slappna av och bara njuta.

Vädret har dessutom varit underbart, även om det blåst som skam och genom det varit griskallt, MEN vad solen piggar upp!

Till att börja med så skulle Louise ha streetklass med halva gruppen (där Oliver ingick och jag var såklart med honom hela dagen) men eftersom jag sträckte mig i lördags så tittade jag på, liksom Oliver som varit sjuk ett jäkla tag. Det var hur som helst jättekul, Louise är en fantastisk lärare/koreograf, det var sån go stämning i gruppen och så mycket glädje, härligt att se!
Efter det knallade vi bort till en annan byggnad (GUD vad vackert skolan ligger, med alla fina byggnade och träd, och sjön! Superfint!) där Kristin och Joel skulle ha föreläsning/samtal. Förra våren kom dom till Mimers och hade detsamma med min dåvarande klass, något av det bästa jag upplevt för dom är så fina och har så himla mycket kloka tankar, och de har upplevt så mycket som de gärna delar med sig av och lär ut. Och dagens samtal blev lika underbart, det var så skönt att för det första få träffa dom och krama dom och känna att dom finns, och för det andra att bara få sitta och lyssna och fundera och känna. Det var precis vad som behövdes, eftersom tusen tankar och känslor virvlar runt i mig just nu. Pratade även med Kristin just innan de skulle åka, det var skönt att få ventilera.
Efter att "skoldagen" var slut satt vi i sällskapsrummet en god stund och fikade och pratade, jag hade så himla trevligt, och när Kristin, Joel och Louise åkt, satt jag och Oliver med några av hans klasskompisar och kollade på tv och bara "hängde". Jag var TOtalt lycklig, det här med att bara hänga är nog väldigt nyttigt för mig. Släppa alla tankar och bara vara bland goa människor. Lyckodag helt enkelt.

Nu är jag proppmätt efter nudlar, varm choklad och några Breton-kex. Alltså, är jag ganska så redo för sängen, för imorgon är det skola som gäller, dans och MuKu för min del, får se hur det går med dansen med tanke på sträckningen. Skönt med en ganska lugn dag. Det behövs.

Oliver, Kristin, Joel & Louise: tusen tack för idag. Ni är viktiga för mig.

Sov gott alla fina människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar