måndag 14 mars 2011

Musikallåtar.

Dessa jäkla auditionlåtar. Jag har ju förvisso inte bestämt mig om jag ska söka eller ej just detta året, men om jag nu kommer på att jag vill, så är det ju bra att vara förberedd. Så jag har suttit ett bra tag vid Spotify och kollat upp diverse låtar, som jag alltså inte kan än. Jag kan ju en hel jäkla drös eftersom jag älskat musikal sen jag var tretton, men dom är jag "trött" på, eller det känns liksom som att alla sjunger dom, och jag vill jobba med nya låtar, så jag breddar mitt kunnande osv.
MEN då kommer vi till problemet: Jag hittar INGEN jag gillar....
Eller okej, jag gillar Only love och When I look at you från Scarlet Pimpernel, och jag hittade en jättesöt låt från Tarzan, och nu försöker jag lyssna in mig på på Aida, men det blir aldrig riktigt det här "WOW, DEN vill jag sjunga!". Jag minns när jag hörde Someone like you från Jekyll and Hyde för första gången, oh my God, jag grät direkt och sen dess har jag ju sjungit den i princip varje dag. Det var kärlek vid första tonen, och sen blev jag besatt av hela musikalen.
I'm still hurting från The Last Five Years är i och för sig jäkligt fin... den skall jag nog nörda lite, som Stefan skulle sagt. Jag får helt enkelt nörda alla låtar jag lyssnat på idag, så kanske känslan kommer efter hand.

Sunset Boulevard lyssnade jag på en stund också, och DÄR kan man snacka om känsla, shit alltså jag gråter DIREKT! Det är så sjuukt vacker musik, och det är det jag behöver! Musik som slår en i ansiktet som en kärleksfull käftsmäll, man riktigt rycker till, så vacker är den, och så börjar "själssträngen" vibrera och då vet man att det är rätt. Hela kroppen liksom pulserar med i varje liten ton. Det är vid sådana tillfällen jag börjar gråta. För det blir så himla innerligt. Vackert. Underbart. Mums.

Well, nu måste jag ta hand om min tvätt, scenkläder och vanliga kläder i en härlig blandning.

Pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar