torsdag 10 mars 2011

Me, myself and I.

Bra dag! Jag är glad, jag är typ pigg och jag tar mig för saker idag. Äntligen! Nu till exempel kom jag hem, och dammsög, även om jag gjorde det härom dagen. Sen skall jag även diska, för idag är en sån dag då jag får sådana saker gjorda. Återigen, äntligen.

Titeln på detta blogginlägg är väldigt talande, för att jag för första gången på länge varit helt uppslukad i vad JAG gör. Senaste tiden har jag tänkt på tusen olika grejer och personer, och de senaste dagarna har jag typ BARA tänkt på två olika personer i min närhet, men idag, helt plötsligt, kom jag på mig själv med att "åh shit, jag har inte ägnat de personerna en tanke idag!" Och det kändes jätteskumt, som att jag glömt något viktigt, haha, fastän det egentligen var tvärt om. BRA att jag kunnat tänka på annat. Wow vad flummig det här lät, men dock.

Ja, dagen har varit uppfriskande. Jag började med en försovning så jag missade min monologtid, men det löste sig jättefint nu på eftermiddagen, så det gjorde inte så mycket. Och det var bara att ta tjuren vid hornen och säga som det är: jag har läst och läst och försökt hitta någon slags känsla, men det har banne mig inte gått.
Och vad oroade jag mig för? Att Rickard skulle bli arg? För att jag försökt, men misslyckats? Som mamma sa i telefon igår när jag beklagade mig över att jag inte kunde, "man kan inte bli arg på sanningen". Och jag behövde inte oroa mig, för Rickard är så fin. Och vi blev nog lika till oss båda två när vi satt och spånade på monologen vi tillslut valde. Det skall bli jäkligt kul och spännande!
Hur som helst, trots försovning hann jag till dansen, och det var jättekul och jättejobbigt på samma gång. Idag hade jag lite mer av den där "jag-dör-kan-inte-andas-snälla-döda-mig-och-låt-mig-slippa-skammen"-känslan, och vid ett tillfälle gav jag upp men då blev jag så jäkla arg för att jag gav upp så nästa gång körde jag på i alla fall. Heja! Och se, jag överlevde, och är bra mycket nöjdare än när jag gav upp. För nu gjorde jag ju mitt bästa.
Efter lektionen fick vi se det Jonna filmade igår. Shit my God. Det däremot var nästan bara jobbigt. Jag kan med att se mig själv på film, när jag är ensam eller med vissa utvalda personer, men jag HATAR att se mig själv på film när typ sjutton andra också tittar, även om dom säkert inte tittar på mig. MEN, även det överlevde jag. Bra där.

Ja, resten av dagen har jag såsat, läst, skrivit listor, läst monologer osv. Och nu är jag alltså hemma, men insåg att jag glömt mobilen i skolan, så det är bara att cykla tillbaka och hämta den.

När jag kommer tillbaka skall jag sätta på musikalmusik jag aldrig hört, för nu vill jag nörda så in i norden! "The last five years" blir det idag, den kan jag inte en enda sång ur, och det skall det bli ändring på! Hörde en tjej sjunga från den idag och grät nästan, GALET vacker musik och text, christ!
Medan jag lyssnar, skall jag diska. Skönt att få väck all skit. Sen kan jag mysa resten av kvällen och ladda upp inför morgondagens rep, och sen på kvällen: FÖRESTÄLLNING! Kul!!

Nu ger jag mig ut i grårusket och regnet med min tappra cykel för att hämta hem kära lilla Mobil.

Fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar