söndag 13 mars 2011

Djup (nöjd) suck.

Divine. Bland det bästa som finns, enligt mig, är att efter väl genomförd föreställning cykla hem, tvätta bort sminket och sjunka ner i ett varmt bad, lyssna på skön musik (idag blev det Enya) och bara slappna av. Yet again, DIVINE!
I och för sig åt jag först, och dammsög och skurade ur badkaret, men sen så. Och så filade jag dessutom hälarna efteråt (dessa JÄKLA självsprickor!) och smörjde in rikligt, och det blev bättre direkt. Skönt.

Ja, jag går direkt på lördagens föreställning:
Det gick FANTASTISKT bra, och för första gången kände jag att jag kunde slappna av och känna att jag har koll, vilket var härligt! Inte behöva stressa runt som en skållad råtta för att inte missa att hjälpa någon med kläder, flytta skynken eller fixa micar. Nu börjar rutinerna sitta, och då kan man verkligen njuta! Det ballaste som hände under föreställningen var att när vi körde Löss, precis när Sandra spottat på mig och de som är på "min sida", alltså Danjel, Ulrika och Inga-Lena, skall "dra mig tillbaka", så ramlar jag och drattade på ändan! Helt plötsligt satt jag bara där på scengolvet med spott i halva ansiktet, först blev jag lite småförvånad, jag har ju aldrig ramlat förut, men sen tänkte jag snabbt "fasen vad bra!! Det är ju perfekt att jag bli omkulldragen!" och så började jag resa mig och märkte att jag var ännu "argare" än vanligt i resten av låten, så det var ju galet bra! Jag fick liksom en kick av det där fallet. Coolt.
Well, resten av föreställningen flöt på hur bra som helst och det kändes så himla kul. Vilken energi! Och efteråt i korridoren kom det fram en jättegullig tjej till mig och sa att hon läser min blogg (hej förresten!) och att hon skall söka senare i vår, det var jättekul och jag blev jätteglad! Tack för alla fina ord!

Eftersom det var final i Melodifestivalen, så fixade Rickard fram ett vhs-band och spelade in, och efter föreställningen och samlingen var vi ett gött gäng som knödde ihop oss inne i mysen och kollade på det. Supermysigt och roligt!! Mycket skratt blev det, indeed. Det blev förstås lite sent, men det var det värt, och jag lyckades ju ta mig upp idag!

Och där kom jag alltså in på dagens:
Idag vankades det ju matiné, så jag gick upp halv tio och åt frukost och sådär, och klockan tio började jag sjunga upp och sjöng sen oavbrutet i en timme tills jag klockan elva cyklade till skolan.
Vi hade kort samling, sen preppade vi lite och några började sminka sig osv (det är ju ingen idé för mig med tanke på hur mycket jag svettas på uppvärmningarna, haha!) och sen var det då dags att värma upp, MEN eftersom jag igår lyckades sträcka högra baksidan av låret (jäkligt dumt!) så blev det inte så mycket gjort för mig, det gjorde för ont helt enkelt, trots hästliniment och Ipren. Inte mycket att göra, men uppsjungningen med Stefan kändes go eftersom jag redan sjungit en hel del.
Jepp, sen dags att sminka och byta om och kolla att allt var på plats.
Föreställningen gick jättebra idag igen, och i Löss upprepades fallet, dock ej medvetet men jäklar vad jag gillar't! Det blir sån effekt. Och jag måste säga att EFX nog aldrig känts så bra för min del, nu är jag inte lika livrädd när jag skall springa in på scen, nu är jag snarare bara pirrig och förväntansfull eftersom det är ett av mina favoritnummer och så jäkla mäktigt (hoppas publiken också ser det mäktiga).
Addams funkade också bra, det är verkligen så kul att få spela döing!

Ja, sen var det ju den sedvanliga samlingen som jag gillar så mycket, och sen var det bara att packa ihop sig och cykla hem. Och här är jag nu, lycklig, trött, ren och väldoftande och bara så jäkla nöjd och stolt. Och nu skall jag mysa rejält ikväll och ytterligare två dagar då vi är lediga. GÖTT!!

Fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar