torsdag 17 mars 2011

Hmf...

Jaha, det här var ju också en dag.
Den började ändå helt okej, balett som jag inte var med på för min sträckning (filmade, mycket klokt för vi fick helt nya övningar idag!) och sen städ och håltimme, sen hade jag sånglektion, och det var väl där dagen började gå fel. Först var det jättekul och vi pratade Yentl, sen spelade Malin ett antal av låtarna ur den och det var toppen, men sen skulle jag sjunga och ja... Idag var jag tydligen inte på humör för det. Jag sög helt enkelt, men man får väl ha sådana dagar också, det tråkiga är bara att man blir så deppig när det går så sjukt dåligt.

Jaja, that's life, och efter att ha suttit och pratat med några godingar i klassen och gråtit en skvätt, kändes livet lättare och jag och några till tog oss i snöstormen/haglet till Ica, för jag var bara tvungen att köpa något gott för att jag kände mig så ynklig, haha! Det blev ytterligare en Proviva, fast Björnbär idag, och en Marabou Apelsinkrokant. Och så mina älskade Euroshopper-kolor som jag käkar innan jag sjunger i föreställningen för att "slemma" till halsen. Låter skitäckligt, men när jag är lite nervös blir jag oftast väldigt torr i munnen och då blir det svårare att sjunga, men har jag tuggat i mig en sån kola precis innan, så brukar spottet göra sitt jobb, det har i alla fall funkat jättebra hittills! Ja, så det var det som inhandlades.

Nu sitter jag alltså hemma och har bestämt mig för att ta en paus från allt som har med skolan att göra denna kväll. Jag behöver bara koppla bort det totalt just nu för jag blir bara stressad och ledsen av att grubbla, så inget mer sånt idag! Jag vill bara mysa. Och lyssna på musik! Jag blev sååå förälskad i en låt från Tarzan (musikalversionen alltså) igår som jag sjungit på hela dagen, så den lär jag ju lyssna ett antal gånger på, även Yentl för att lära mig låtarna, och Only love. Sånt är ju bara roligt, och jag vill lära mig dom för att dom är så bra, inte nödvändigtvis för att använda på audition.

Jag var mycket smidig förut, jag skulle hälla upp det sista av Litchi-Provivan i ett glas, sen skulle jag dricka det allra sista direkt ur förpackningen, och lyckas då hälla allt i vänstra näsborren! Det var helt sjukt, jag satte öppningen mot munnen, men ALLT hamnade i näsborren. Mycket skumt och jäkligt roande!

Nu skall jag äta nåt mat-aktigt och sen ser vi vad som händer.

Pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar