tisdag 8 mars 2011

Snabba ryck på Bjärnums vårdcentral!

Jösses jäklar, jag hann knappt sätta mig i väntrummet innan jag blev inropad till en enormt trevlig distriktssköterska som kollade läget med min navel. Det såg fint ut på "djupet", men hade blivit torrt och "eksemigt" så jag fick uppskrivet en salva att köpa, och så var det bra med det. Jahopp. Och jag som legat inatt och fantiserat om blodprover, stafylokockinflammationer, borrelia och så vidare. Tänk att man skall ha så fasligt bra fantasi så fort det är nåt "fel" med ens kropp. Komiskt. Hoppas nu att krämen gör vad den ska, annars skulle jag återkomma sa den gulliga sköterskan. Tackar för det. Och betala slapp jag, verkar det som...? Ingen sa nåt i alla fall. Fast, förstås, det tog sisådär fyra minuter. Knappt.

Ja, som sagt, uppe i ottan var jag, och jag kände mig så jäkla fräsch och snygg där jag cyklade i morse i det underbara solskenet, med min svarta älskade kappa, håret utsläppt, solglajjor och doftandes av Light Blue. Tänk att det ibland är så lätt att känna sig fräsch! Andra dagar kan det vara stört omöjligt. Men idag är en bra dag. Fast nu sitter jag å andra sidan i pyjamas igen, jag tänker minsann inte slösa bort den sista lediga dagen med att sitta i jeans, hur snygg jag än känner mig. Här skall mysas!

Jag fick sån enorm lust att kolla på Chess, eller åtminstone dokumentär-dvd:n för det var bokstavligen flera år sen sist (!!!) (svårt att tänka med tanke på (haha) att jag såg den dagligen under en lång period). Och så slog jag ju på stort igår och köpte massa mys, så nu jäklar! Sista mysdagen, give me what you've got!

Pax vobiscum!

2 kommentarer:

  1. ååh, jag bara älskar dokumentär-dvd:n :D nu måste jag nästan kolla på den själv :D hoppas allt är bra med dig vännen!!

    SvaraRadera
  2. Den är verkligen helt lovely!
    Allt är toppen med mig, hoppas allt är toppen med dig också! :D

    SvaraRadera