onsdag 9 mars 2011

9 mars 2011

Jösses jäklar, idag hade vi auditionträning på dansen och hjäääälp vad galet det var, och roligt!! Och skönt, för jag kände inte den där "jag-dör-vilken-sekund-som-helst-jag-kan-inte-andas-snälla-döda-mig"-ångesten, utan mer en uppgiven "jaja, vad fan, det gick åt helvete men jag är glad för det"-halvjobbig känsla. Klart att det aldrig är kul att göra "fel", eller, jag skall inte säga fel, men.. Helt enkelt, det är inte kul att inte prestera så bra som man vill. Där satt den. För dålig var jag inte. Jag körde på och pas de bourréade, jetéade och chasséade bäst jag kunde, och bara det är ju toppen. Heja mig! Inget mesande där inte. Och det kändes som att den energin jag hade på diagonalerna idag, den har aldrig funnits där förut. Jag forsade fram, tills jag kom av mig, haha. Men det är okej, det är ju därför vi är här, för att lära oss och PRÖVA! Jonna var jättenöjd för att vi gjorde alla dom klassiska felen, så hon kunde lära oss rätt istället. Och så är det ju. Man lär sig inget av att göra rätt direkt. Jo, okej, det gör man kanske, men man lär sig mer av att göra "fel". Gör fel, gör om, gör rätt. Oh yes.

Innan dansen hade vi MuKu med Lasse-man, och idag snackade vi Cole Porter. Riktigt intressant och roligt, och jag måste säga att Kiss me Kate är fantastisk! När jag såg den på Operan, 15 år gammal från översta balkong, var jag inte superimponerad, men nu såhär i efterhand inser jag vilken sjukt ball uppsättning, och vilken galet bra musik! Skulle vilja se den igen bara för det.

Well, imorgon blir det auditionträning igen, och då skall vi dessutom få se det som Jonna filmade idag. Jag kommer nog vränga mig själv ut och in av obehag, dels för att jag avskyr att se mig själv på film när jag dansar, dels för att det förmodligen inte kommer se så jäkla snyggt ut, HAHA! Meeen, återigen, jag får ta det med en klackspark.

Nu skall jag försöka pilla i mig nåt att äta. Det har blivit lite jobbigt igen, för jag mår illa när jag inte äter, och äter jag, så mår jag illa av det. Jag har gått och blivit skengravid helt enkelt.

Pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar