tisdag 22 mars 2011

Massa mycket!

Herregud, HUR skall man sammanfatta den gånga helgen?! Det känns som en hel vecka, om inte mer! Jag gör hur som helst ett försök.

Fredag morgon, my birthday. Klockan ringde 07.15 och det plingade till i mobilen. Sms från JONNA JOHANSSON! Jag tänkte en snabb tanke i min nyvakenhet "va, vet hon att jag fyller år idag?!" meen tyvärr var det inte en grattishälsning utan ett meddelande att hon blivit sjuk och att dansen därmed blev inställd. Bugger. Men detta förvisso tråkiga meddelande innebar att jag hade en hel morgon och förmiddag utan några förpliktelser, så jag skuttade alldeles pigg upp och började städa och stå i! Det trillade in några grattissms, och mängder av hälsningar på Facebook och jag blev så himla glad, tänk vilka fantastiska vänner jag har!
Vid elvasnåret cyklade jag till skolan för att se vad som hände, och det visade sig att tio-grupperna satt för sig och diskuterade kommande sångworks med Malin, så jag letade upp min grupp och joinade dom, och dom sjöng så fint för mig, jag blev jätteglad!
När vi väl pratat färdigt, så cyklade jag hem igen, haha! Samling först 16.30 för uppvärmning och pepp och så vidare.
MEN runt klockan tre anlände äntligen min mamma!! Som jag inte träffat sen typ tredje januari eller nåt sånt! Underbart att ses igen, och vi började direkt prata på som bara vi kan, tills jag var så illa tvungen att cykla till skolan för samling.
Yes, samling, (där hela klassen sjöng för mig, tack!), uppvärmning och uppsjungning, sen förberedelsetid. Jag var jättepepp dels för att jag fyllde år, dels för att det är så kul att göra våran fantastiska föreställning, och dels för att mamma, Kari och Micke skulle sitta i publiken denna kväll.
Showen gick för min egen del görbra, jag var jättenöjd, men tydligen var inte Jörgen (vår "överste tekniker") överförtjust, energin hade tydligen varit sådär, men min familj var jättenöjda, och det var huvudsaken för mig.
Jag och mamma drog oss hem till mig och började fira mig rejält! Massa paket, god mat och timmar av prat, UNDERBART! Jag tror jag släckte lampan 02.30.

Lördag then. Frukost och mys med mamma, sen släpade jag mig till skolan ganska motvilligt för jag ville fortsätta mysa, men när jag väl kom till skolan fångades jag av pirret och förväntan, och dessuto skulle ju halva gamla M1:an kolla på showen, så dom droppade in och många glada återseenden blev det! Dom är härliga!
Lördagens föreställning gick galet bra, tokhärligt publikstöd från M1:an vilket alltid ger en en extra kick!
Efteråt skyndade jag mig hem, men bytte tillslut om och cyklade till Tre Hammare för att äta och fira lite med min klass och gammel-M1:orna. Det var jättetrevligt och mysigt (och god tacopaj!) men jag gick ändå ganska tidigt, ville vara någorlunda pigg på söndagen och sista föreställningen.

Söndag. Upp i ottan (nä, men halv tio) och pös till skolan, sjöng upp och bubblade i röret och lallade runt med alla människor. Sen blev det uppvärmning och uppsjungning som vanligt, sen dags för den sista föreställningen. Shit alltså. Fortfarande svårt att förstå. Det gick i alla fall huuuur bra som helst, och Rickard, Malin och Stefan verkade gaaanska så nöjda med oss efteråt, haha! (Med ganska menas väldigt nöjda).
Ja, sen var det dags att plocka ihop, bort med logeplatserna, bort med rekvisitan, kosymerna osv. Jag hade dock städ efter Höstshowen, så jag kunde med gott samvete plocka ihop mina grejer och sen cykla hem till mamma.
Väl hemma inledde vi världens myskväll med pizza, chips, godis, glass och läsk, och vi tittade på Att göra en Pudel och sen Mumien.
Måndagen fortsatte i mysets tecken, med rester av mys och pizza osv, men vi kollade på Gilmore girls hela dagen istället. På eftermiddagskröken åkte mamma hemåt, och jag städade och tvättade och organiserade upp mitt liv så gott det gick. Sen var jag på skolan och kollade på teatertjejernas genrep av deras föreställning Meja, som var sjukt underhållande och på sina ställen gripande, good work!
Just det! Det var ju måndag igår! Jösses, dagarna bara flyter ihop.
Idag var jag hemma ytterligare en dag, feber och allmänt ont i hela kroppen och sånt tråkigt, så jag passade på att vila extra mycket. Dock kom mitt trevliga paket från London med Tarzan-notboken och Mary Poppins-programmet, OCH så kom även paketet från Discshop som jag beställde igår med Cityakuten säsong 5 och Yentl!! Lovely!

Ja käre barn, det var mycket text, men åtminstone en överblick från den gångna helgen.

Måste bara snabbt skriva att jag bland annat fick "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" i födelsedagspresent, och började läsa den idag, och jag kan verkligen rekommendera den, så galet rolig och Jonas Jonasson som skrivit den har ett så fantastiskt språk att jag aldrig vill lägga den ifrån mig!

Nu skall jag fortsätta läsa lite, sen sova, för imorgon blir det skola för mig också!

Fridens liljor!

Det skall egentligen stå "Goldenbutton", men jag och Jossa skojade till det lite inför sista föreställningen! (Dock syntes inte tejpen så tydligt "live")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar