lördag 23 februari 2013

Morgonmänniska?

Det verkar som att jetlagen har stöpt om mig från att vara obotlig (trodde jag!) nattuggla till att ha blivit morgonmänniska!! Jag vill inte kalla det morgonpigg, men vaken är jag. Ja, nu är ju klockan över nio, men vaknade gjorde jag vid sju. Så mellan sju och halv nio brukar jag vakna nu för ti'n, i tiden satte jag klockan på typ halv tio-tio, annars kunde jag sova halva dagen, och det avskyr jag.
Plus att jag somnar som ett barn framför tv:n vid halv tio-tio på kvällen. Fast den här omställningen känns ändå ganska sund, jag gillar att vakna tidigt för dagen blir så mycket längre då!
Vi ser hur länge det håller i sig.
Idag ska jag och Lisa gå rond två i mormors lägenhet och packa ner det sista, sweet!! Hoppas det går fort. Jag ville halvdö en smula igår när jag satte tänderna i bokhyllorna fuuulla med montessorimaterial.. Ryys! Men jag hann klart! Och Lisa gjorde ett praktjobb med alla köksskåp, och det var ju bara en bråkdel av allt vi gjorde!

Pax!

Dessa goa tidningsurklipp hittade jag hos mormor igår! Ganska så exakt 22 år sen min satt i tidningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar