onsdag 1 september 2010

Trivselaktivitetsdag!!

Åhh sicken skoldag! Trots sjukdom var den underbar!

Började med teater, och jag fick gå och sätta mig efter ett tag för jag fick sån hjärtklappning och blev så trött... snacka om deppigt. Vi kastade liksom bollar till varandra?! Hmf! Kunde dock vara med efter en stund när det inte var så kroppsligt.

Efter det var det dans, Jonna hade världens sötaste tjocktröja, med Tiger!! Sååå fin, jag dog lite! Hur som helst, jag kom gående, och så stod Jonna i dörren och jag ba': "Är jag jättesen nu?!". Lyckligtvis kom jag inte sent, det gjorde däremot två andra tjejer, och dom fick inte vara med. Reglerna är stenhårda, är dörren stängd har man missat sin lektion.. shit alltså.
Hopp, vi körde igång, jag med (dumt!) men jag fick gå åt sidan efter en stund när jag nästan höll på att svimma, och dessutom gjorde allt sjukt ont i nacken?! Skumt. Jonna kom och frågade hur det var och fattade att jag fortfarande är sjuk. Så jag satt resten av lektionen. Pina. Men men.

Efter lunch var det dags för trivselaktiviteter!! Vi var indelade i våra TP-grupper, alltså tio i varje, och gick runt till olika stationer. Först fick min grupp vara hos Ann i köket och göra snittar till alla inblandade! Vi skulle göra minst 50, vi gjorde 92... gött mos!
Sen gick vi till salongen för uppgift med Helena som gick ut på att måla av varandra utan att titta på pappret, mååånga skratt blev det.
Sen gick gruppen till danssalen där vi skulle spela spel med Jonna, kasta en tärning för att få en färg, som i sin tur betydde olika grejer, fick man blå skulle man göra något, jag till exempel fick i uppgift att sjunga "Nu är det jul igen" med min mörkaste basröst, HAHAHA!!!! Både jag och gruppen garvade gaaanska så mycket...!
När vi var klara berättade Jonna att vi hade fått högst poäng dittills, tackar för det!
Sista stationen var hos Malin i Paddington, där vi skulle måla muggar!!! Sjukt fina blev dom, svarta muggar och så fanns det massa olika färger. Jag skrev naturligtvis mitt favvocitat på muggen: "En croix! Ett kors!", men även mitt namn, gjorde lite hjärtan och prickar och sånt dära. Medan vi pysslade pratade vi och Malin och hade supermysigt, hon är så härlig den människan!

Happ, sen var det dax att gå tillbaka till salongen och försöka utröna vem som var vem av alla dessa porträtt, visade sig att mitt lag prickade många rätt!

Sen vart det fiiika!! Snittarna vi gjort, sen hade en grupp gjort bål, en annan morots och gurkstavar med dip, och en annan små fruktspett. APGOTT verkligen! Och så prisutdelning på det! Mitt lag vann!!! Så jäääkla gött!! Alla lag vann godis, men vi fick mest, höhö! Kändes så skönt att vinna, galet egentligen, men jag blev tokstolt.

Väldigt kul dag i alla fall, och nu sitter jag här hemma och mår apa igen, hade dessutom förhöjd temp och börjar få ont i halsen igen... fuck a duck... Så nu skall jag koka nudlar, äta glass och sova så fort det bara går!! Måååste dock tvinga mig att repa lite text inför sånglektionen imorgon, även om jag inte kan sjunga särskilt bra. BAGG. *Andas djupt* nynna "Det löser sajj, det geör det alltijd"...

Pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar