tisdag 3 maj 2011

Snabbis!

Wow vilken kul dag!!!
Idag drog barnteaterprojektet igång med glada humör och hela klassen har slitit hela hela dagen, själv lämnade jag skolan kvart i elva, börjar liknas showperiod, the early beginnings liksom, innan man stannar till 02.30 och dylikt.
Hur som helst kämpade jag och min grupp på, fixade all rekvisita, backdrop, det mesta av kläderna och annat smått och gott! Vi var två man kort, men vi lyckades dra igenom det mesta av manuset (alltså lägga grunder) och så drog vi igenom delar av olika koreografier och sådär, väldigt produktiv och suveränt rolig dag!! Och jag är så glad för min fina grupp, jösses, kunde inte blivit bättre!
Jag gjorde dock en liten resa in till Hässleholm för att träffa en psykolog som Malin hjälpt mig komma i kontakt med. Det är liksom inget jag försöker dölja, att jag stundvis mår väldigt dåligt och att det varit så länge, men denna gången ville Malin att jag skulle ta tag i det på allvar, och det var nog bra att hon övertalade mig. Hur som helst, jag som ALDRIG har svårt att prata och öppna mig för folk, kände mig som en tyst, rädd liten mus inne hos psykologen! HELT galet, jag blev helt låst och tyckte att allt jag sa lät idiotiskt och helt obegripligt, kände inte igen mig själv! Dock fick jag väldigt bra redskap att ta till, men alltså herregud! Frågan är om det var för att det var så "på riktigt"? För jag har ju faktiskt aldrig varit hos en riktig psykolog, bara coacher och kuratorer i princip, och det är ju inte riktigt samma sak. Men själva människan, som heter Amelia, verkar jättetrevlig och lugn och fin, vilket känns skönt. Skall tillbaka om två veckor och det ser jag fram emot, kanske jag är mer beredd och kan slappna av och vara mig själv.

Oj, nej, nu borde jag verkligen sova, sov otroligt dåligt inatt och det kändes som jag antingen vaknade var femte minut, alternativt låg halvvaken hela tiden. Sjukt jobbigt och jag var så trött! Men nu hoppas jag på en god nattsömn utan diverse jobbiga drömmar som jag haft de senaste dagarna.

Godnatt och pax vobiscum!


Att tupéra håret!
I full fart med att fixa mig inför Vårshowsföreställning!
(Bild lånad av Sofie i min klass)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar