måndag 2 maj 2011

Torr som fnöske!

Whoa, Basiron-grejerna torkar ut mitt fejs som värsta högsommar'n på en savann!! Christ the lord! Men, jag tänker stå ut, för om det är det pris som skall betalas för att få väck acnen, då är det billigt!

Happ, här har det varit lugnt, fick dammsuget tillslut, och firat Valborg med fackeltåg och jättefin brasa nere vid sjön. Idag har jag tvättat och inte gjort många knop. Skönt.

Dock gjorde jag en såndär jobbig "typiskt Kajsa"-grej ikväll som gör att jag är sådär "krymmlig" nu som jag och mamma brukar kalla det (krymmel är det norska, eller danska, ordet för strössel, och vi tycker det är så himla roligt så vi använder det som ett kraftuttryck, eller till vad som helst och i detta fallet när jag känner mig sådär rastlöst orolig och "ormig" för att jag gjort något som jag tror blir fel). Jag vet att jag inte borde vara krymmlig, för det var inget dumt eller något, men jag är som jag är. Och jag kom genast att tänka på en textrad från Florence sång "Give me the part", nämligen:
"Why do I do this to myself, does it make me feel alive?"
Och det kan man ju undra. Why do I f*cking do this?

Jaja, nu skall jag sluta grubbla, låta det vara gjort och hoppas på det bästa.
Shit, kom på att jag verkligen borde sova, det är ju SKOLA imorgon?! Jösses, hänger inte med alls!

Pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar