lördag 7 april 2012

En sån påskaftonsdag!

Mysig påskafton indeed!
Som alltid orkar man ju inte äta hälften av vad man vill, men det hör väl till.

Nu såhär i kvällningen har jag, hör och häpna, målat naglarna!!! Det är exakt ett år sen jag gjorde det sist, till och med lite längre. Jag hade en period när jag var väldigt mån om mina naglar, målade och filade, men i Bjärnum hade jag varken tålamod, eller tid, så strax innan Vårshowen bestämde jag mig för att vänta med målandet, så jag lät bara grundlacket skavas av i sin egen takt (genomskinligt, så det störde inte). Sen har jag alltså inte målat dom, förrän idag! Det blev mitt kära pärlglänsande lack, som skimrar i rosa/glitter/metallic, "Pearl of wisdom" heter det visst. Två lager, och sen transparent lack på det. Tjusigt!
Dessa är det:


Nedan följer lite bilder från dagen.
Vår påsk"lunch" gick av stapeln typ halv fyra, så atteh... Det var bara jag och mamma som orkade själva middagen sen som bestod av varmrökt lax, kokt potatis och sås på creme fraiche med lite majo och fiskrom-mix. Divine!!
Här är dock bilder från lunchen:





Jag som inte tycker så fasligt mycket om att äta ägg (utom äggröra) tog mig faktiskt två halvor med gott mojs på, gillar't!


Och ett utomordentligt trevligt påskägg fick jag också!! Man tackar!
Och i år hade vi alla varsitt ägg att leta efter, och min och mammas jakt blev lång, vi letade strategiskt igenom hela huset, och det visade sig att vi båda hade gömt varandras ägg i garderoben i hallen!!! Komiskt! Mitt ägg låg uppe på hatthyllan i min moppehjälm, och jag hade kört in mammas ägg bakom en plastpåse i en "skoförvaring" som hänger på garderobsdörren. Pent!

Väldigt mysig dag, men nu är det dags att sova, ska upp i ottan (07.30 ca) för att sjunga i kyrkan. Det blir mysigt, var längesen sist!

Pax vobiscum och glad påsk igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar