onsdag 7 mars 2012

En av de bästa dagarna någonsin!!!!

Ja käre BARN en sån dag!!!! Var ska man börja liksom?! Jag kör kronologiskt..
I morse ringde klockan 05.45 och jag skulle upp till "skolan" för att ha matte. Jag hade haft sån ångest inför det, eftersom jag inte varit där på fyra veckor för att jag varit i Bjärnum, men när jag kom dit pratade jag och läraren och vi ska bestämma lite längre fram när jag ska göra provet. Och vi började på kapitel 3, funktioner, och jag fattade såå bra!!! Och det var så kul!! Jag gjorde klart hela läxan till torsdag redan under lektionen, så jag var on top of the world när jag körde hem! Nu kunde jag HELT koncentrera mig på den kommande kvällen på Operan, SOM jag längtat!!

Dock mös jag och mamma först när jag kom hem, jag åt second breakfast och vi kollade på Gilmore girls, sen sov jag lite middag för att palla kvällen, sen gjorde vi oss i ordning och åkte till Götlaborg.

Väl där skulle vi fixa en del: vi hade tänkt ut en rolig liten grej för Malena som ju är med i West Side Story, så vi började med att spana ut en fin liten blombukett, sen köpte vi kort, sen käkade vi på Mc Donalds. Efter det gick vi till Buttericks. Det är ett eget liten epos. Redan förra lördagen, samma dag som kaninaudition, var jag inne och frågade om man kunde få fylla på en heliumballong. Det trodde hon skulle gå, men jag skulle ringa butikschefen veckan efter. Så jag köpte blåa "satinballonger" och lovade att återkomma. Och jag fick inte tag på någon förrän igår, måndag, men då sa dom att det gick jättebra, så idag var det alltså dags att fixa't! Det gick hur bra som helst, ballongerna (jag fyllde två för säkerhets skull) blev jättefina och vi började knalla mot Operan med ballongerna i påsar, haha!

Väl på Operan började trixandet: Jag hade fixat ett Nalle Puh-gosedjur, som heliumballongen skulle knytas fast i, och Nalle Puh med fastsatt ballong skulle placeras i den söta lilla blombuketten. Anledningen till detta var ju att Malena skickade ett så himla gulligt sms till mig med Nalle Puh-citatet "Ingen kan vara nere med en ballong", så jag spann vidare på det och ville göra en kul grej idag när vi äntligen skulle se West Side Story (sista förest. för övrigt). Så vi trixade och fixade och resultatet blev såhär:
Nalle Puh med ballong.

Nalle Puh i bukett.

Gulle-Puh!

Voilá!!

Ja, så denna lilla kreation lämnade vi bland blommorna, och gick sedan till foajén för att vänta. Vi mös och kände den sedvanliga högtidligheten. Vi intog våra platser, första raden i mitten might I add, och jag kände mig aspampig. Akt 1 drog igång och jag njöt. SEN. Blev det aktpaus. Åh käre barn... Jag och mamma hade förbeställt varsin dricka vid ett litet bord, så vi gick dit, och dit skulle även mammas gamla väninna komma för att prata, vi har inte setts på ca femton år, så det var ett kärt återseende!! Helt plötsligt kollar jag min mobil. Tre sms från Malena. Eller snarare, två sms och en BILD. Och på bilden såg jag mig själv, sittandes i salongen!!! Jag fattade ingenting!!! Såhär såg det ut:

Jag bröt ihop totalt av skratt och visste inte var jag skulle ta vägen, folk trodde nog att jag höll på att dö, vilket var nästan sant. Har aaaldrig skrattat så mycket i hela mitt liv! Fatta grejen liksom, där satt jag och njöt av musikal, och var IAKTTAGEN hela tiden!!! Asså jag skrattar ihjäl mig varje gång jag tänker på det!!!! Helt underbart!!! Men det var ju kul att dom blev glada också, haha, win win så att säga!

Sen kunde inte jag koncentrera mig på hela andra akten, tänkte bara på kameran och funderade på vilka som tittade just då, haha!!! Men jag kunde njuta också.

Såhär efter föreställningen känner jag mig så otroligt glad och peppad att söka vidare! Ska ha sånglektion på fredag och jag läääängtar!!! Men innan dess ska jag hinna med body balance, Zumba, kyrkokör och lite pluggande. Dä blir en fin vecka dä!!

Tja, så atteh. Det var min dag det. Helt underbar!!
Och man kan verkligen inte vara nere med en ballong, för här sitter jag med extraballongen i ett snöre och ler. LOVELY dag. Tack alla som medverkade till att göra den så bra!

Pax vobiscum!!

Såhär ser då tydligen jag ut när jag ser på musikal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar