tisdag 27 mars 2012

Raggmunk och härdsmälta..

Ja käre barn, härdsmältan har inträffat i mitt huvud, efter en låång pluggstund med Liselotte i förmiddags. Det började ju med vanlig mattelektion klockan åtta, sen fortsatte Lisa och jag till ett. Oh my God. Min hjärna är fortfarande helt mosig och jag är så trött!! Ska försöka sätta mig alldeles strax en stund till, vi har ju prov på torsdag, därav denna rå-pluggning. Lyckligtvis fanns vår lärare tillgänglig under hela tiden som vi satt och vi sprang flitigt in och ut på hennes arbetsrum, höhö! Närå, men ett par turer blev det!

Yes, så eftermiddagen/förkvällen har gått i lugnhetens tecken, jag och mamma såg lite på Förhäxad som vi börjat med nu istället för Gilmore, sen slumrade jag till en stund, sen satte jag mig på verandan i solen och solade, pratade lite med mormor i telefon och läste Kafka, svenskauppgift. Tror faktiskt att jag aldrig skulle välja att läsa Kafka av egen fri vilja, inte för att han är dålig, men det låter så.. seriöst. Men hittills är den okej, och det låter lite coolt att säga att man läst Kafka. På nåt sätt.

Just nu sitter jag här med lätt paltkoma, on top of härdsmältan, för att jag just har ätit min första raggmunk med knaperstekt fläsk. WOW vad gott!! Potatispannkaka med lingonsylt och, som sagt, knaperstekt fläsk. Salt som tusan. Hur gott?? Sannslöst gott, mums för sälta!

Jaja, nu ska jag väl försöka ta tag i matten igen, så fort jag filat hälarna, sitter i ett ljuvligt fotbad, mmm!

Pax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar