måndag 14 maj 2012

Hmf..

Känner ett visst mått av tjurighet idag. Fast jag vet varför. Det där jäkla matteprovet. Har lagt ner måååånga pluggtimmar, och jag menar många, och ändå gick det så obra som det gick.. då blir jag less. Meeeen som jag satt och intalade mig, jag är bra på så mycket annat, och jag är fasen bra på matte också, för jag är inte dum minsann, tvärt om!! Men det har varit så flyktigt, jag har varit borta så mycket av olika anledningar, och det är så svårt att läsa ikapp utan muntliga förklaringar, för Catharina är GRYM på att förklara, och det är det jag menar, jag är inte dum för när hon står och förklarar vid tavlan fattar jag precis, men att själv sitta och läsa sig till.. nä, not my thing. Oh well, det fixar sig! Haha, jag är redan på bättre humör. Och jag var egentligen inte på dåligt humör, jag var bara less (vilket inte är detsamma som ledsen). Och så är det såååå tråkigt väder. Det var superfint i helgen, men nu är det STORM och ösregn. Boring. Plus att jag nog lider av lite "undernäring" eller vad vi ska kalla det, haha! Mördardieten takes its toll on me. Och jag har hållit på i.. sex dagar, hahahaha!!!! Och ska du hålla på ett halvår... PARTY!!!! Men nååån enstaka gång ska man nog få synda pyttelite, och allt kommer bli lättare när vi väl kommit in i det for real men fler matexempel än jag har nu, för dessa dagar har jag levt på scrambled eggs, avokado, cashewnötter, köttfärsbiff med broccoli, kycklingfilé med morot, kycklingfilé i okosmjölk med röd currypasta (tålde magen inte visade det sig) och igår fuskade jag faktiskt och åt köttfärssås trots att man inte får äta tomat. Och så ballade magen ur lite, så jag fick mitt straff. Oh well. Det jag absolut inte får äta är: mjöl, gluten, socker (inte ens frukt, för frukt=fruktsocker), och det låter lite men faaaasen vad det begränsar!! Det enda jag får dricka är vatten och grönt te, och teerna ska varieras så dricker jag ett te en dag får jag inte dricka det på 3-4 dagar igen. Och så är det med ALLTING egentligen. Nu har jag inte hunnit bli så varierande med maten, men nu när mamma kommer hem blir det ordning på torpet. Men jag måste fasen credda mig lite, för cold turkey slutade jag ju alltså äta bröd och socker, jag som ääälskar godis, kakor, bullar, sött sött sött. OCH det ballaste av allt är: jag har inte varit sugen. Inte en enda gång! Jag vet inte om det är en överlevnadsinstinkt från min hjärna, haha, eller om det är så att kroppen kände "tack Gud för att du slutade med det där giftet!". Troligen det sistnämnda. För jäklar vad bra jag mått dessa dagar! Nä, nu orkar jag inte harva på om det där nåt mer idag! Nu ska jag vila hjärnan lite, och sen ska jag köra till tågstation och hämta mamma! Pax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar