måndag 30 augusti 2010

Baaad...

Ojoj, dagen idag har gått ut på: tecknad film, sova, bad!

På eftermiddagen började jag må extra dåligt och tänkte försöka pigga upp mig med ett bad, och faktiskt offra en av lush-produkterna jag fick av mami när jag flyttade. Den blev den violdoftande lila lilla klumpen som fick plumsa i (halva, så jag har halva nöjet kvar till en annan gång). Jag visste att det var en skumbit, men satan in the gata vad det skummade!! Hur kul som helst! Och så doftade det himmelskt! Mådde nästan bättre direkt. Så där låg jag, i över en timme och lekte med skum, tog kort, lyssnade på musik och filosofierade. Skönt. Behövligt.

Efter badet var jag så illa tvungen att gå till Ica för att köpa yoghurt vilket är det enda jag är någorlunda sugen på att äta, utom riskakor och nudlar, och där träffade jag Elin, David och Jennifer. De två sistnämnda skydde mig som pesten, haha, men Elin var snäll och pratade en stund, berättade att jag absolut inte missat något viktigt utan att jag skulle ta det lugnt och bli frisk. Bless her!

Jag som trodde jag mådde bättre efter badet, oh så fel, för när jag var i affären och träffade folk hörde jag knappt någonting, hörde inte ens min egen röst, så jag skyndade mig hem och kokade snabbt upp lite nudlar och trillade ner i min älskade fåtölj och tittade på Anastasia. Och åt glass. Efter en stund stensomnade jag och vaknade i slutet av filmen... suck..

Ganska deppig dag, men jag luktar oerhört gott i alla fall (det lilla jag känner), viol om hela kroppen och ros i håret av schampot. Najs.

Pax vobiscum!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar