fredag 27 augusti 2010

Ja käre barn...

... har blivit mitt mest använda uttryck hittills!

JÖSSES vad jag har slarvat med att blogga!! Och jag som startade bloggen för att skriva om mitt liv i Bjärnum! MEN jag skall säga att jag har varit så totalt uppfylld av allt här i Bjärnums-bubblan att jag liksom inte haft tid (eller ork, för all del) att göra något annat! Så otroligt mycket att ta in, men så jäkla roligt!

Första dagen gick jättebra, naturligtvis hade jag inte behövt vara orolig där kvällen innan. Klassen är kanooon och lärarna, ja, jag är bara så kär i dom... Sicka människor!

Första veckan gick mest ut på att lära känna varandra, men vi hade även lektioner "som vanligt", dans, teater, kör (Stefan "Köttigt skall det vara, ta punggrepp på publiken!", Malin "Sjung med könet!".. här har man aldrig tråkigt!)
Vi fick vår första uppgift, "Första skapelsen" som vi jobbade med i halvklass och redovisade på fredagen, verkligen otroligt kul, och väldigt snygga "pjäser".
Och dansen skall fasen få ett eget omnämnande. Lilla jag, som för två år sen inte kunde gå in i en danssal, har dansat för liv och lust och lärt mig så MYCKET!! Jonna är en helt fantastisk lärare och person, jag har så roligt på dansen att jag inte har tid att vara rädd! Klart att man låser sig ibland, typ idag när vi gjorde piruetter i en evighet, men jag vet att får jag bara ta det för mig själv, i lugn och ro, så fixar jag det! Övning ger färdighet! Plus att jag och Jonna pratade idag och jag fick förklarat hur landet ligger med mina små issues, eller f.d issues skall man kanske säga. Hon var i alla fall grymt supportive, gillar't!

Idag hade jag även min första sånglektion, med härliga Malin, tyvärr har jag åkt på någonting så halsen gör helt otroligt ont, men vi kollade lite register och så, och hon var nöjd, och jag var sannerligen nöjd, och så fick jag "Höstvisa" som låt, vi skall redovisa för klassen om två veckor, kul!!
Och där leddes jag osökt in på mictekninken, holy macaroni, det är ett kapitel för sig, haha! Sist sjöng jag "Fields of gold" och det gick bra, men Malin vill att jag skall kräma på och inte bara sjunga "ljuvt", så nästa vecka blir det pop&rock, upptempo och med "ös" i rösten... need I say anything else?! Men det löser sig också, haha!

Teaterlektionerna är en enda stor varm boll inom mig. Helena är så uuunderbar och trygg, och vi har så himla kul! Det har varit mycket olika namn"lekar" och koncentrationsövningar, även övning i grupp, stillbilder som vi skulle göra en liten historia kring, och idag blev vi indelade i grupper, fick välja en känd saga och "spela upp" den som en diabildsvisning, men 10 stillbilder. SJUKT kul och kreativt, vi skrattade gott åt alla dessa bilder!
Och Rickard var med idag, han är så sköön! Efter en dramalektion förra veckan kom han fram till mig och frågade med ett leende: "Är du alltid glad?"

Då blev jag otroligt glad (haha, ännu mer än jag redan var alltså) för att han såg på mig att jag vad glad. För det är jag. Käre barn (!) jag är så glad! Jag skrattar hela tiden, åt just ingenting, bara för att jag älskar livet, älskar människorna jag har omkring mig här, älskar alla vänner jag har hemma och runt om som stöttar och peppar och finns där, och familjen. Tack Gud för mitt liv och alla fina människor jag fått glädjen och äran att få träffa.

Nu skall jag försöka sova igen, min hals "väckte" mig och ville ha te, så jag passade på att skriva såhär "miss i nassa", när det äntligen finns lite tid över, haha. Annars spenderas ju hela dagarna på Musikteaterskolan. In my heart.

Sov gott alla därute, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar