måndag 30 augusti 2010

Muuu...

Klockan är 12.18, det är måndag. Var borde jag vara? I matsalen på skolan, redo att hugga in på lunchen! Var är jag? Hemma, snorar, hostar, mår APA och vill bara sova men orkar inte för jag har så ont i kroppen när jag ligger ner.... F. A. N.

Jag ringde Helena i morse, och så gick det fram så många signaler att jag trodde hon sov, men så svarade hon och jag kraxade fram "hej, det är Kajsa i M1:an, väckte jag dig?" och hon ba "nej, jag har inte pratat så mycket än bara, men du låter inte så bra...?" Så förklarade jag hur landet ligger, och hon sa att jag skulle ta det lugnt hemma och vila "några dagar" för att det fortare skulle läka ut. Jag gillar Helena mycket. Ingen hets om att bli frisk fort för att inte missa för mycket. Fattar inte ens varför jag var orolig för det. Helena är go.

Happ, näe, jag skall väl försöka pilla i mig några riskakor och blanda till en tillbringare med saft så jag får i mig vätska... Gud vad trött jag är...

Pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar