lördag 18 juni 2011

Samla tankarna!

När jag tänker för mig sjäv "det här måste jag skriva på Facebook, och det här, och det här!", då vet jag att det är dags att blogga, för då har jag för mycket att säga, och för att skona mina vänner från typ tre statusuppdateringar på fem minuter, så bloggar jag om tankarna istället.
En av grejerna jag tänkte på var att jag nyss fick duscha the old school-way, eftersom jag inte har något varmvatten förrän tidigast måndag. Det gör inte så mycket för min del, utom att det är halvkul att diska, och duscha då. Men, som den viking jag är, så tänkte jag att jag nog skulle stå ut med en kall dusch. Eh. Nej. Det var som nåt jäkla smältvatten direkt från glaciärerna, jäklar vad kallt! Såå jag satte på min kära vattenkokare och stod sedan dubbelvikt övet badkaret och tvättade håret genom att först blöta ner det, sen schamponera, och sen skölja gång på gång med utblandat varmvatten. Det funkade utmärkt!
Andra grejen jag tänkte skriva på Facebook var att jag (kanske) ska leka jul ikväll och dricka upp glöggen och göra slut på de sista pepparkakorna i skafferiet. Men vi får se hur mycket mys jag orkar, höhö! Har ju för en gångs skull överflöd av goa grejer. Men det var en kul idé iaf.

För övrigt så hade jag en lugn förmiddag då jag tittade på extramaterialet till de två första Narnia-filmerna, och till detta mös jag med te, mackor och kexchoklad. Kvalité!
Sen på eftermiddagskvisten fick jag ett ryck och hämtade alla väskor och flyttkartonger från förrådet och tömde mina tre garderober på kläder (fyllde den gula Poseidonväskan till bristningsgränsen, likaså den svarta sporttrunken.. jeez..) och fyllde sedan tre av flyttkartongerna med filmer, böcker, skivor och musikalprogram. Så nu gapar mina bokhyllor fasligt tomma, sånär som på Harry Potter-filmerna och ER-boxarna. Sen började jag så smått kolla allt som ligger i sängskåpen, men då började jag darra en aning av utmattning och matbrist, så då inledde jag duschprojektet och nu skall jag käka nudlar och sen gå på allt mys, och titta på nåt bra. Me like!

Så, titta vad bra, nu har jag fått ur mig det mesta för denna dagen, och har besparat Facebook ett antal uppdateringar. Flera flugor så att säga!

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar