tisdag 7 juni 2011

Ytterligare en eminent måltid!

När jag hjälpte Eva & Lisa att flyttstäda härom dagen så lagade Eva mat åt oss: Sesamnuggets och pasta, och till det hade vi creme fraiche och olika kryddor. Jag fastnade särskilt för "Piffi Allkrydda" och denna måltid var så JÄÄKLA god!! Jag blev helt frälst, så dagen efter, alltså igår när jag tänker efter, gick jag till affären och köpte bl.a sesamnuggets, Piffi Allkrydda och creme fraiche, haha! Sen gjorde jag världens matlåda och tog ner till sjön för att äta (efter ett dopp) och det var så himmelskt gott!!

Och idag tänkte jag använda pommes fritesen jag fick av Dag, så jag värmde upp dom, stekte några nuggets och gjorde Piffi-sås, hihi! Även detta sjukt gott!!
Deppigt att jag får inspiration och lust att laga mat NU, när jag slutat skolan... jaja, jag har klarat mig bra på tacogratäng och diverse olika pajer, haha!

Idag var jag först en sväng till Hässleholm och träffade Amelia för sista gången, åtminstone på ett tag, vi kanske möts igen, vem vet? Det var i alla fall ett bra samtal och jag har lärt mig väldigt mycket av att gå till henne. Gött!
Sen åkte jag hem och pös till skolan för att (snyft!) lämna tillbaka skolnyckeln. Per ringde och sa att dom ville ha tillbaka den. Tusan också. Tur att dom jobbar ett tag till så man kan komma in.
Well, i ÖSregn cyklade jag hem, läste en stund och lade mig sen för att ta en nap. Har lagt mig till med värsta pensionärsgrejer, hur ska detta gå? I alla fall, plötsligt vaknade jag av att det åskade! Och då snackar vi sådana där film-knallar som man inte tror finns på riktigt. My ass, knallarna var i högsta grad verkliga, lät som gevärsskott och var rakt ovanför huvudet på mig! Crazy!! Katten var livrädd och satt och tryckte under min fåtölj, lilla plutten.
Utöver åskandet ösregnade det ännu mer.

Nej adjö för denna gången!
Pax!

1 kommentar:

  1. Jasså, är det sant? Hm.. ja det har varit så tidigare att vissa sagt att det inte var så speciellt med balen. Men jag har sett bilder du var så hiiimla vacker!

    Jag avstod från balen för att gå emot den här pris-hetsen som varit. Och ens att se hur vissa som inte har råd att gå, automatiskt blir utfrysna.. nej usch, jag ville inte gå.

    SvaraRadera