torsdag 15 juli 2010

En sån heldag!

Det blev tidig purrning i morse, ty jag och moder drog in till stora stada för att shoppa med farmor!! Kuligt värre! Huvudsaken (för mig, förutom att träffa farmor) denna dag var att införskaffa ett par alldeles sprillans nya egna dancesneakers som jag behöver ha när jag dansar runt nere i Skåneland! Men eftersom Dansbutiken inte öppnar förän tolv på sommaren, tog vi en mysig fika först, efter det var det ÄNTLIGEN dags att prova dojjor, SOM jag längtat efter denna dag! Efter några olika varianter blev valet ett par Capezio Dancesneakers. Wow. Jag ryser, detta är heligt för mig!

Efter detta ofantligt trevliga inköp var det dags för farmor att åka hem, och jag och mamma strosade runt i stan och köpte mobilt bredband till mig inför flytten (som jag för övrigt surfar med nu, funkar ju faktiskt bra!) Det blev Telia, men om det inte sköter sig, (30 dagars prova-på) så byter jag till 3, för jag har bara bra erfarenheter av deras mobila bredband även om jag själv aldrig ägt ett, bara lånat mormors, haha! Men som sagt, efter allt krångel med installation och antivirus-inställning, och omstart av dator för all del, funkar det riktigt bra, gillar't!

När nu detta var fixat drog vi oss mot Biopalatset där vi skulle se Eclipse, underbara bästaste Eclipse, andra gången för mig, första för mor. Vi hann även med att snabbt kika in hos moster K på hennes jobb och säga hej.

Ja, vad säger man om denna film, helt freakin' amazing, good Lord.... Kan knappt vänta tills den kommer på dvd, den kommer gå varm har jag en känsla av, haha!

Käre barn, jag är helt slut efter en galet kul dag, fullproppad av möten med tok-trevliga människor, sånt är underbart! Det kan verkligen göra ens dag om man blir väl bemött när man handlar, eller av vem som helst på gatan som man av en slump börjar prata med (något både mamma och jag är experter på). Jag gillar trevliga, positiva, sociala människor! Tack för möten med sådana!!

Nu skall jag gosa ner mig i duntäcket (det är bara 15 grader ute, vilket gläder mig oerhört!) och fortsätta läsa "Flickan som lekte med elden", Stieg Larsson, du är en klippa! (Eller var, kanske man tyvärr skall skriva... nä, är! Hans ande lever kvar i verken.)

Nedan kommer en bild på mina fina dansskor, som jag helst inte vill ta av mig, hihi!

En god natt önskar jag eder!

Kajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar