tisdag 13 juli 2010

Händelserikt dygn!

Igår när blogg-andan föll på framåt kvällen, rullade VÄRLDENS åskstorm in över vårt område!!! Herreminje sicket blixtrande och dundrande!! Och blåsande och regnande... När jag såg det nalkas vid horisonten ryckte jag ut internet, datorer och allt annat också, och vågade inte ha på nåt på hela resten av kvällen (när jag väl vågade började det åska igen, haha, så off it went, yet again).

Hur som haver, det var mysigt, jag gjorde en "dwink" (mitt ord för "drink" när jag var 2,5 år) av vatten, Schweppes Tonic och hallonsaft med massa isbitar, galet gott faktiskt!! Mor gjorde sig också en, och med våra dwinkar satt vi sen i soffan, med huset helt nedsläckt (bara ett enda stearinljus tänt) och tittade på spektaklet. Väldigt ballt, får jag säga!

Idag tog jag en extra lång promenad med hunden, superskönt, och efter det tog jag och fräschade upp min lilla cykel som stått still i sisådär 3-4 år, jag tvättade av och pumpade däck och tog mig en tur för att "provtrycka", cyklade fram och tillbaka till hamnen på fasligt kort tid och höll sen på att kollapsa eftersom mitt hjärta/mina lungor beter sig väldigt underligt när jag anstränger mig, hur lite det än är... wierd, men men. Hojen verkade funka fint, kändes galet ovant, jag har ju bara kört bil det sista, och innan det Eu-moppe i tre år, haha!

Ja, denna dag har bara glidit förbi, ätit mängder med körsbär, eller kanske bigarråer, gott vilket av dom det än är. Imorgon blir det dock lite mer action, då skall jag ringa E.ON och Hemförsäkring, och bäst av allt, beställa biljetter till Eclipse som jag och mor skall se på torsdag efter vi shoppat med farmor, yaaay!!! Längtar verkligen till torsdag, då skall vi först köpa ett par jazzsneakers till mig som jag skall dansa i nere i Bjärnum, galet spännande!!! Och sen Eclipse! Sicken dag...

Detta var ju ett fantastiskt ointressant inlägg, haha, men håll tillgodo!!

Pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar