torsdag 8 juli 2010

Telefonsamtal..

Ja käre folk, det är många olika samtal som skall ringas när man skall flytta, det märker jag!

Idag har jag ringt CSN om studielån, och där gick allt bra och jag fick svar på mina frågor, sen skulle jag ringa E.ON och informera att och när jag flyttar in, så jag får el, MEN, då kunde dom inte hitta min lägenhet, alltså numret, därför fick jag i uppdrag att ta reda på föregående hyresgästs namn så E.ON inte tar betalt för fel lägenhet... Och där kommer jag in på hur otroligt OLIKA folk är!

Till att börja med var varken min handläggare eller förvaltare anträffbara, så jag ringde "huvudkontoret" där en oerhört trevlig dam svarade och gjorde allt hon kunde för att hjälpa mig, hon var tydligen sommarvikarie och vi skojade och skrattade, och hon kopplade mig vidare till en annan dam som kanske kunde hjälpa mig. Damen i fråga svarade i telefon och jag var beredd att lägga på direkt, hon lät som det var ett straff att sitta och försöka hjälpa mig, det var nästan skrattretande, totala motsatsen till sommarvikarien! Inte för att hon var otrevlig eller nåt, men man känner sig ju helt puckad när man ställer en fråga och personen i andra änden nästan suckar och masar sig till svar... Vissa människor borde få en kurs i hur man svarar i telefon. Hur som haver, damen gaskade upp sig och skulle återkomma, hon lät faktiskt nästan trevlig på slutet, och jag var ytterst tacksam för hjälpen!

Nej, nu skall jag nog ta mig en kopp kaffe...
Pax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar