onsdag 14 juli 2010

Quite peculiar...

För två dagar sen släpade katten in en mus, levande som vanligt, och släppte den inne i mitt badrum, som alltid. Mamma sa att vi skulle hålla dörren stängd hela tiden fram tills att musen antingen blivit fångad och frisläppt av oss, eller tills nåt av djuren gjort processen kort. Både Laika och Miranda har varit instängda olika stunder just för att försöka få tag på den lille rackaren, dock utan resultat.

Inatt var jag uppe på toa, och när jag skulle tvätta händerna inledde katten en jakt och hon och musen flög runt i badrummet, vilket resulterade i att jag stod med ena foten på toalettstolen och andra foten på handfatet och tvättade händerna för att slippa ha en rabiat mus runt fötterna. Måste sett ganska komiskt ut. Hur som haver, jag hade inte kunnat få tag på musen så jag lämnade dom ifred, och i morse såg jag varken lik eller blodspår, så jag antog att musen fortfarande levde. Alldeles nyss tog jag en sväng in i badrummet för att se om jag kunde se något tecken på att krabaten fortfarande var där, och jag hörde ett knaper! Kollade under badrumsskåpet, inte där. Kollade innuti badrumsskåpet, inte där. Det stod en tom kattmatskartong på golvet, men öppningen var så högt upp att jag aldrig trodde den skulle kunna ta sig in där, men ACK så jag bedrog mig! Jag lyfte på kartongen och hörde något hasa runt därinne när jag vände lite på den, så jag gav mig ut på gräsmattan och "hällde" ut den lilla sötnosen alldeles nära buskarna! Hur galet var inte det?! Jag är så glad att den överlevde och var vid god vigör!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar