söndag 11 juli 2010

Hah!

Och jag som tyckte det var varmt igår, idag är det 30 (!!!) grader ute, och 29 inne, MEN, det är drägligare idag pga att solen inte skiner, utan är dold bakom en (förhoppningsvis) tjock molnridå, thank you God! Sen blir jag ännu mer tacksam om det kommer ett mastigt ösregn samtidigt som den omtalade åskan slår till.

Men som sagt, drägligare idag, och det jag skulle komma till med denna text var att jag var ute med hunden nyss, i ökenhettan, och jag slungades rakt tillbaka till alla Greklands-resor, ty det byggs ett hus på vår gata, och tomten är ett virrvarr av stenblock, sand och grus, vilket gör att det luktar sådär dammigt och underbart, precis som i Grekland! Och värmen gjorde sitt till så jag blundade och andades girigt in den underbara lukten... jösses vad jag saknar våra resor! Mamma, jag, mormor, och antingen moster M och L, eller moster K och A, olika varje gång, men alltid lika roligt! Detta underbara vatten, ljumma kvällar på olika strandrestauranger, otaliga timmar av lek och inte minst BAD för min del. Så fort vi kom ner på stranden kastade jag mig i vattnet och stannade där tills vi skulle går hem igen, ca 5-6 timmar senare, haha! Min moder lyckades locka upp mig för att få i mig en macka eller två, och vatten, kanske även lite strandpingis, men det dröjde inte länge förän jag var tillbaka i mitt rätta element, simmandes, snorklandes, fridykandes. Total lycka.

2 kommentarer: