söndag 25 juli 2010

I'm alive!


Usch, jag har varit en usel bloggare hela helgen, men jag har haft fullt upp! I torsdags var vi, jag, mamma och Filippa, till min stora lycka på IKEA. MÅÅNGA fynd blev det, två Ikea-kassar fulla, och allt detta gick på precis under tusen, thank God! Mycket nöjd med kapen, och vi hade fruktansvärt roligt där vi gick bland alla hyllor och gångar.

På fredagen började jag städa rummet och fick för mig att jag skulle tvätta klädseln till min älskade vita fåtölj, vilket gick bra tills jag skulle få på den igen, hoppas att den blir sig lik när jag suttit i den ett par gånger, haha!! Påbörjade även min första flyttkartong, waah! Galet! Det var VHS-filmer (can't live without them!) och böcker som packades ner.

Lördag, i sju timmar oupphörligen röjde jag under min säng, packade ner, städade = dammsög (5 ggr tror jag, och tusen smågrejer under tiden) och dammtorkade, var gaaanska mör efteråt, men jag hade lyckats rensa ut allt som legat under min säng (dvs ca 3 kubikmeters utrymme) och stoppat ner i lådor osv... riktigt skönt att få det gjort.

Söndag, idag helt enkelt, har jag tömt två och en halv av tre bokhyllor som skall med, och packat ner alla DVD:er, musikalprogram och lite fler böcker som skall med. Slowly but surely börjar det arta sig.

Nedan följer bilder på två av fynden från IKEA, som den 20-åring jag är kan jag ju aldrig få nog av mjukdjur... hmm... Hur som helst, lägg särskilt märke till varunamnet på lappen... haha!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar