fredag 9 juli 2010

Följaktligen...

Ja käre barn, denna dag har gått i seghetens tecken efter mitt lite klantiga tilltag att ligga och läsa till 05.20... Men, det var ju så oliiiidligt spännande som Peter Harryson skulle sagt!

Och en sak som slog mig är att "följaktligen" måste vara Stieg Larssons favoritord, då det förekom minst en gång på varje sida, och inte mig emot. Jag älskar hans språk, man kan inte ta på vad det är som gör det så bra, det bara är.. bra. Plus att jag lärde mig att det inte heter "följdaktligen" utan bara "följaktligen". Har alltid trott att det var ett d inbakat, men icke.

Som sagt, segat hela dagen, obligatorisk ER-stund förstås, men även hundpromenad, lite historia-plugg, och så började jag läsa "Flickan som lekte med elden".

Nu vankas det snart middag, som idag, liksom igår, består av vansinning goda ciabatta-bröd! Låter kanske helt mental att äta mackor till middag, men dom är så makalöst goda!

Och så blir det dessutom jordgubbar med grädde (ovispad!) och socker efteråt, mums!

Denna exeptionella måltid intages samtidigt som disc två ur Sex and the City-boxen rullar på tv:n, myyys alltså!

Dejlig afton!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar