söndag 28 november 2010

Mums... (hittade inget bättre ord just nu på glädjen och friden, haha!)

Sitter i mitt lilla kök och är alldeles lycklig.

Jag sitter i godan ro och skriver levnadsbeskrivning till min karaktär Gröna Greta som jag skall spela i det vi håller på med på teatern just nu.
Emellanåt tittar jag ut på snön och den molninga men samtidigt ljusa himlen. Här inne står nu adventsstakar i fönstrena, några tomtar är framme, mitt fina glöggset skall invigas senare ikväll, och jag skall skålla mandlar och hälla upp russin, lägenheten är städad, dammsugen och fräsch, och jag skall nog ta mig ett långt bad senare ikväll med en skumbit från Lush. Riktigt lyxa till det.
Jag vill ut och gå en sväng också.

Tänk att på.. tre dagar, har min livskvalité stigit nåt enormt. Bara genom att sätta ner foten och välja glädje, så fick jag på köpet världens lugn och inre glädje. Så mycket skönare det är att bara tro på allt snällt och fint, istället för att spänna sig och fundera på vad folk "egentligen" tycker, trots det dom just sagt. Det är ju urbota dumt att lägga energi på fantasier, istället för att lyssna till sanningen!
Jag läste igenom en mängd sms i min inkorg förut, och kunde nu se meddelandena med andra ögon. VARENDA ETT av de där meddelandena var skrivna med kärlek, omtanke, glädje och uppskattning, och tusan vad skönt att känna att dom jag tycker så mycket om, tycker om mig också. Och återigen, vad skönt att kunna TRO på det! Lita på vad som står. Tack för alla människor jag får älska och tycka om.

Insåg just att jag inte insett (haha!) innan att jag faktiskt inte tagit in komplimanger, jag har gått och trott att jag har gjort det, men nu med facit i hand visar det sig att ja, jag har hört dom, och blivit glad och tackat, men jag har inte "tagit in" dom och känt efter inombords vad orden innebär. Det skall jag öva mig på som tusan nu! Smaka på berömmet, gotta sig i det, suga på det som en karamell. Njuta.

Nu skall jag fortsätta spåna på Gröna Gretas liv och leverne, sen får vi se vad jag hittar på denna vackra söndag.

Fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar