tisdag 30 november 2010

Lyckobollsdag...

Som rubriken säger.. Den här dagen är en enda stor boll av lycka inom mig.

I morse, fick tackat och Jonna var inte arg.
Titta på film från dansredovisningen vi hade innan höstshowen. Lycka och kärlek, och så mycket mod. Jag är så stolt över mig själv.
Efter lunch: Balett med Jonna. Alla nya övningar. Kan ha varit.. är nog, den bästa jäkla danslektionen i hela mitt liv. Inte för att jag lärde mig tusen nya grejer, utan för att jag hade så fantastiskt roligt, för att jag kände mig så duktig, för att jag kunde vara lugn trots att övningarna är i princip helt nya. Och för att Jonna var så fantastisk. Det kändes som vi hade någon slags outtalad överrenskommelse. Hon var glad och energisk, jag var glad och energisk. Det blev så mycket skratt och leenden den lektionen, och fina ord. Jag är återigen stolt över mig själv, och glad.

Har även haft två teaterlektioner under dagen som flöt på som bara den, och var fantastiskt roliga. Jag tänkte inte efter en sekund, eller tvekade. Pang på ba'!

SICKEN dag! Vad tacksam jag är för att jag får uppleva sådana här dagar!

Har nu varit tillbaka i skolan och dansat, mest för att jag hade sådan lust att prova nu när jag fått in det lite mer i huvudet, nu ville jag prova i kroppen också, och jäklarns vad kul det var. Kunde redan se en förändring, en helt annan bestämdhet. Hoppas att den finns där imorgon också. Men det går bra ändå.

Nu borde jag sannerligen sova, var bara tvungen att skriva nu när jag har allting så färskt i huvudet. Dagen: lycka.

Fridens liljor och pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar