fredag 26 november 2010

Winter wonderland...

Allting blir så vackert när det är vinter och snö. Och jag blir alltid lyckligare när allting är vitt och gnistrande, luften är så klar och kall och det är lätt att andas. Och man känner sig vacker! I alla fall jag. Sådär blek hy, så ögonen ser större och mer framträdande ut, och så friska rosa rosor på kinderna och glitter i ögonen av kyla och lycka... och så en pälsmössa och en fin kappa på det. Gillar't!

Var ute och traskade förut med termobyxor, största tjockaste jackan och mössa och vantar, och farao vad mysigt det var! Min fantasi FLÖDAR och man får tusen idéer till sagor och annat. MYS!

Hela kvällen (när jag inte varit ute och gått) har jag tittat på Höstshowen från år 2000, från skolan alltså. Den är så himla mysig, känns nästan som någon slags julkalender eller nåt, I love it! "Huset som bara finns ibland", sött!

Nej, nu skall jag antingen fortsätta titta på den, eller läsa eller nåt annat trevligt!

Fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar