fredag 5 november 2010

Long time, no see...

Kääss, jag startade bloggen för att skriva om mitt liv i Bjärnum, men fasen, i Bjärnum fick man ett liv och har inte en chans att hinna skriva om det, haha, man har fullt upp att leva det, vilket ju är lovely!

Vi är mitt uppe i Höstshowen, Movie Mix, och om exakt en vecka har vi premiär, CRAZY!! Så jäkla spännande!
Nu är det höstlov och jag är hemma hos mor, idag var vi och köpte smink inför showen, 1400:-, insane men kändes coolt, det är ju mitt första riktiga smink liksom, förutom det jag köpte på Ullared med Emilia för ett tag sen.
Senare idag, alltså ikväll, åkte jag hem till Olivier för att äntligen umgås, vi bor knappt 20 min från varandra nere i Skåneland (han förvisso i Småland) men det finns ALDRIG tid... sen kollationeringen har jag varit i skolan från 08.00 på morgonen till typ minst 23.00 på kvällen, vissa dagar ännu längre och bara ett fåtal kortare.
Mycket har hunnits med sen jag skrev sist, livskriser som klarades upp någorlunda, haha, min älskade dator lämnade jordelivet så jag fick införskaffa en ny, som jag nu älskar enormt, jag har gråtit mycket, skrattat mycket, haft GLADA dagar men även några ledsna, som det ju alltid måste få vara. Jag har sytt! Scenkläder, många svordomar blev det men resultatet blev amazing, jag har lagat massa mat såsom tacogratäng och broccolipaj, mest dom rätterna faktiskt, för att inte säga bara, höhö! Jag har pratat mycket med mina älskade lärare som jag lär mig så enormt mycket av varje dag! Och jag har dansat, och sjungit och agerat. Jag har helt enkelt levt livet i Bjärnum-bubblan, och jag älskar det!

Men, lov som sagt, och det har spenderats hos mor, har hunnit med en tur till gbg för att köpa nödvändigheter så som karaktärsskor, yay! Och lite annat. Dock har jag en jäkel till seg förkylning, känner mig sjuk HELA tiden med olika toppar och dalar, astråkigt, men det är väl kroppens sätt att försöka säga åt mig att CHILLA några kilon... Hur som helst, Zyx och Otrivin är mina bästa vänner. Och mesta tiden har spenderats i soffan framför Disneychannel, LOVE it! Nyss gick ett program som heter "Timmy time" som kan vara något av det sötaste jag sett, små animerade djur som går typ på dagis och som man får följa i deras vardag med småbråk och allt som hör till dagis, HUR gulligt som helst och med deras små ljud, Gaad! Hej jag är 20 och kollar på bebisprogram på Disneychannel, and I love it! Mysigt har jag iaf, och min hjärna vilar verkligen, vilket är nödvändigt och skönt.

Tusan, jag skall verkligen försöka bättra mig med att blogga, för det är ju så kul att skriva, och gött att få ur sig allt som florerar i huvudet! Nu borde jag dock försöka sova.

Fridens liljor!



Timmy time-gänget, adorable!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar