lördag 27 november 2010

You are my sweetest downfall...

HURRAAA, mitt Spotify funkar!!! Ominstallerade det för fjärde gången, och nu funkar det vilket jag hoppas att det fortsätter göra.

Nu har jag precis slängt i mig frukost och skall nog åka till skolan och öva dans. Egentligen vill jag inte dit, så jag funderar på att öva här hemma istället, för det jag skall göra är att sakta men säkert, i min egen takt, stega igenom koreografin och piruettkombinationen och barrelturns och jumps, så att jag känner mig säker, och framför allt lugn, inget som stressar, och jag tror det är skönt att slippa speglarna lite. Jag vill känna efter i kroppen först, hur rörelserna känns, sen kan jag börja pilla i hur det skall se ut, först måste det landa. Jo, jag gör nog så, jag börjar här hemma, sen kan jag ju cykla dit om andan faller på, eller imorgon, jag har ju en hel söndag på mig också, skönt! Plenty of time för tusan!

Jag vill verkligen kämpa för att bibehålla VILJAN att lyckas bekämpa demonerna, för jag är så trött på att bli hindrad av gamla spöken, DOM SKA BORT!
Men jag är nervös, det pirrar i min mage, och jag vet att det är för att jag vill bevisa för J att jag skall vara kvar, och det är inte bra, jag skall inte bevisa nåt för henne, utan för mig själv, jag skall bevisa för mig själv att jag visst skall vara på skolan, att jag förtjänar att gå där lika mycket som de andra, för jag har banne mig kommit in, så det så. Det kan ingen ta ifrån mig. Jag är bara så rädd att hon skall behandla mig annorlunda efter det här, jag vill ju så gärna att hon skall tycka om mig, och detta tar emot att skriva för jag känner mig lite löjlig, men det är sanningen och jag är jätteorolig för att hon bara skall ignorera mig för resten av min skoltid, men samtidigt säger mitt sunda förnuft att det inte kommer bli så, så jag skall se till att lyssna mest på det.

Jag tror det är jättebra om jag bloggar mycket under kommande period, så man får ur sig tankar och eventuell oro, och kan läsa och inse att det inte är så stor deal som det känns som. Jepp, bloggning får det bli! Blogg och bra-bok.

Lyssnar just på Bobby McFerrin's "Don't worry, be happy" som skall bli min "mantra-sång", den borde ständigt nynnas av mig. Och, haha, (torrt skratt) tänka sig, J körde uppvärmning till den innan.. premiärföreställningen av Movie Mix tror jag, det var då jag blev lite kär i låten. Så den är bra på flera sätt, jag påminns om att J inte är farlig, och hur go hon faktiskt är mot mig som jag glömt lite nu i min rädsla, plus att den är bra som pepping. Mer "Don't worry" till folket!

Nu skall jag öva dans med glatt humör, det är KUL, och jag vill LÄRA mig ju!!

Pax vobiscum och en grymt underbar dag önskar jag alla!!

"Don't worry, be happy!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar