onsdag 1 december 2010

You can't stop the beat!!

Mysepysedag idag också, happiness!!

Sitter nu på golvet och stretchar, äter lite godis och kollar på en viss Höstshow... (nej, inte min egen, höhö)

Idag var det ju största eldprovet, nämligen jazz. Exakt en vecka efter "näsbrännan"/uppvaknandet. Och JÄKLAR i min lilla låda vad bra det gick! Främst med mitt lugn och min glädje, men faktiskt även med dansen, har nog aldrig tagit ut mig så på en uppvärmning, och när vi gjorde diagonaler körde jag på som bara den, trots att vi fick en ny krånglig hoppkombination som verkligen inte satte sig direkt, men det var bara att "kötta", inga tveksamhetet där! Sen körde vi koreografin, och jag övade ju så käckt igårkväll, så jag kände mig lugn och förväntansfull, och det gick riktigt bra! Tappade bort mig "såklart" eftersom det var nu det gällde, haha, på skoj, men jag har aldrig känt mig så "bestämd" och determined, så jag är grymt stolt över mig själv! Plus att jag kände mig bekväm i och nöjd med min kropp idag, vilket ju alltid ger extra plus på glädjekontot. Fast det där med kroppskomplex, det har blivit SÅ mycket bättre skall jag vara ärlig och säga. Sen höstshowsperioden började har jag känt mig riktigt nöjd, vilket är toppen för det har ju alltid varit en "issue" för mig. Jaja, just nu känns det toppen!

Shit, jag har sån hysterisk träningsvärk i ryggen, liksom över skulderbladen, så när jag gör vissa rörelser känns det som det håller på att tränga ur vingar eller nåt, oh ljuva smärta! Runt knäna, främst höger, gör sig baletten påmind, höhö! Och vaderna. Mums.

Nej, nu borde jag sannerligen sova, käre barn, fullspäckad och rolig dag imorgon!! "Snackpass", sånglektion med duetten, musikaldans = vi får koreografi till "You can't stop the beat" från Hairspray, vi skall alltså dansa och sjunga (på svenska) samtidigt, FETT kul!!! Efter detta har jag teater då vi skall köra improvisation i tiogrupper, blir spännande.

Men nu, sängen!

Natti och pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar