söndag 5 december 2010

5 december

Söndag förmiddag.

Idag vill jag bara sitta i min fåtölj och mysa, titta på snön som faller utanför, titta på film, äta goa grejer. Eventuellt pynta granen.
Men tyvärr finns det ju alltid saker att göra. Laga mat till exempel, vilket innebär att jag måste handla först. Måste även öva på duetten som skall redovisas imorgon. Sen är det ju andra småsaker som skall göras, men jag skall försöka skjuta på sånt som inte är nödvändigt. Det som måste göras idag skall göras, men jag vill mysa och slappna av också. Lyckligtvis känns det rätt lugnt, men jag är så van vid att vara stressad och uppe i varv att jag nästan är det automatiskt, men jag övar på att släppa det och känna "det löser sig, det gör det alltid, det kommer fixa saj teslut!"
Och för tusan, "Don't worry, be happy" går varm här hemma.

Nej, nu skriver jag handlingslista, går och handlar, så att jag sen kan vara inne resten av dagen.

Pax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar