måndag 20 december 2010

Hemma!!

Åh vad underbart, sitter hemma i en fårskinnsfåtölj, tittar på Disneychannel och datoriserar. Divine! Mami och jag käkade pizza och tittade på Love actually, och jag klämde i mig en stor del av en Frödinge kladdkaka. Om jag är mätt? Det kan vi väl säga...

Tågresan gick jättebra trots snökaos i hela jäkla Sverige, bara 12 minuter försenat och det gjorde absolut ingenting. När jag gick mot bussen hemma i Bjärnum, såg jag en gestalt som såg ut som min älskade dramalärare Helena som tyvärr är sjukskriven. Först trodde jag inte att det var hon, men det visade sig att det var så! Och vi skulle båda till Hässleholm och med samma tåg till och med! Så vi hade sälle hela resan, huuur underbart som helst för jag saknar henne så himla mycket. Så resan var ett rent nöje!

Väl i Göteborg letade jag upp min fina mami och vi drog till Nordstan för att julshoppa. Min enda chans att köpa julklappar, haha!
Mamma berättade att jag fortfarande har julklappspengar kvar, dels från henne och dels från kusinerna, så hon undrade om det var nåt särskilt jag önskade mig, och då ploppade det genast upp i mitt huvud: OnePiece! En såndär "overall" i mjukistyg liksom. Har tänkt så mycket på dom, så nu kände jag att "jo, nu jäklar!" och till min stora lycka och tur hade det öppnat en OnePiece-affär i Arkaden för bara en vecka sen!!! Så jag och mamma älgade dit och vi pratade med en jättetrevlig tjej som jobbar där, och jag provade en för att kolla storlekar och eventuellt beställa på internet sen, men när jag väl fått på mig den var det kärlek vid första ögonkastet, jag kunde fasen inte slita mig! Jag provade en ljusgrå, och var fast! Den satt skitbra och var så jäkla snygg, så det blev att vi slog till direkt istället, jäklar vad glad jag blev!! Läääängtar till julafton som bara den!! Så mysigt skall det bli!

Well, det var dagens det!

Pax vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar