lördag 25 december 2010

Julafton!

Trots mitt miserabla tillstånd sist jag skrev var jag i tillräckligt gott skick för att åka till Koster med mami för att fira jul, tur!
Ja, nu är det ju faktiskt redan juldagen om man skall vara petig, men äh!

Julafton var mysepysig, trots att jag inte somnade förrän halv fem, så vaknade jag och var ganska pigg vid tiosnåret då jag och mamma gick upp och käkade frukost. Folk droppade upp och vi började förbereda julmaten, de sista paketen packades in och det donades i alla vrår. Strax efter två satte vi oss till bords och högg in, jäklar så gott! Det tråkiga är att man ju fasen inte orkar någonting! Jag åt typ lite rostbiff, två melonbitar, några köttbullar, några prinskorvar, en matsked potatissallad, och det var typ det hela. Åh andra sidan börjar jag bli hungrig nu igen, haha, kanske skall ta mig ett nattamål, blev ju gaaaanska mycket rester!
Well, efter maten parkerade vi oss framför Kalle, och sen blev det "Kan du vissla Johanna" som är HELT och hållet obligatorisk för mig, viktigare än Kalle vill jag nästan påstå. Speciellt rapen. Oh my God, den gör hela julafton.
Ja, sen vart det lite "dötid" med tillslut kom faktiskt tomten tro det eller ej, med glittrig röd dräkt och knallgröna sockar, så paketen blev utdelade i rätt ordning. Jag blev superglad och sitter just nu i min gosiga OnePiece, hehe!

Vi har även hunnit med att kolla lite kvickt på Movie Mix, både moster och mamma fick den i julklapp, och det var kul och kändes ganska galet, Bjärnumbubblan känns så oerhört avlägsen, som om det bara varit en dröm alltihop.

Well, resten av kvällen bestod av mys och chokladaskar och kaffe, och jag, Lisa och Trimi har sett på Alice in Wonderland med Johnny Depp, sjukt bra tyckte jag den var. Gissar att filmtittningen fortsätter imorgon, jag fick ju ett antal, hihi!

Meeen nu känner jag att det grusas lätt i mina ögon, så jag kanske skall fundera på sängen även om jag inte vill... vi får se, det är ju lov och man behöver inte vara pigg, thank God!

God jul på er alla därute!

Julbordet

Mami

Min tjusiga frisyr

Lisa & Trimi

Granen med klappar, sudd men dock

Tomten i glittrig tjusig dräkt

Lilla jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar