lördag 18 december 2010

Hmm...

Ett visst vemod känner jag i hela min kropp... Sov fram till klockan två idag, det behövdes, men nu när jag tittar ut på den fina snön som faller fylls jag av tomhet, saknad. REDAN! Vi hade avslutning igår liksom?! Men det känns SÅ konstigt att veta att jag inte kommer gå till skolan på ganska många dagar, och även om jag gör det så finns ingen av mina älskade människor där... varken lärare eller klasskompisar. HEMSKT! Här har man levt i princip 24/7 med alla, och nu skall vi inte ses på tre veckor?! Tusan vad galet. Jag kan dock tänka mig att längtan blir lättare att hantera när jag väl är hemma, och tills jag åker hem får jag se till att übermysa och bara ta det riktigt LUGNT! Känner i kroppen att jag sovit djupare än någonsin, har så sjukt ont i min rygg och nacke, haha! Det har inte blivit bra än efter sträckningen, men det är värst på morgonen när man legat still många timmar.

MEN, för att få den här dagen att bli riktigt bra tänkte jag städa det sista, våttorka golvet i hallen och fixa med ännu mer underlag att ställa snöiga skor på, och dammsuga hela lägenheten. Efter det, jag läste en annan blogg och där stod det att personen i fråga kastat sig in i julledigheten genom att sitta och äta chokladpraliner och dricka kaffe, och förvisso, jag har redan choklad hemma, men så tänkte jag att fasen, en Paradis borde man köpa och sitta och mysa med! Bara för att riktigt fira! Så det tror jag att jag skall göra!

Och så måste jag ringa farmor också!

Yes, nu kickar vi igång den här dagen!!

Pax sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar