tisdag 7 december 2010

Sångerna...

Alltså, det här är en av de vackraste, varmaste låtar jag någonsin hört. Och Helen. Jag säger bara Helen. Hon kan konsten att få min själ att vibrera...

Sångerna - Helen Sjöholm

God natt mitt hjärta du ska sova nu
Spar dom där tankarna till nästa dag
Jag tror jag vet vad du funderar på
Och jag skall svara så att du förstår

Har lovat dig att aldrig ge mig av
Och du ska veta det
Vart än din resa bär
vem den än gör dig till
Så är jag aldrig långt från dig

God natt mitt hjärta du ska sova nu
Det är så mycket jag vill säga dig
Kan höra sångerna du sjöng för oss
Den sommardan’ på skärgårdsvågorna

Och som den båten gungar jag dig nu
Jag vaggar dig till sömns
Vattnet är mörkt och djupt
och inga löften finns
mer än att jag ska va hos dig

God natt mitt hjärta du kan drömma nu
Dröm om ditt liv och allt du önskar dig
Om du får egna barn och tröstar dom med sångerna
Vi sjunger nu, då är jag där, med er, var kväll

En dag försvinner vi men sångerna har många liv
Dom sjunger oss in i en ny och evig tid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar