onsdag 22 februari 2012

Från missmod till euforia.

Lite bättre upp nu än inatt. Käre barn, då hade jag verkligen ett psykbryt. Så jäkla löjligt, men jag grät mig själv till sömns! Som ett litet barn!! Där snackar vi besvikelse.

Idag hade jag mattedejt med Liselotte, och det slutade med att vi pratade i fyra timmar istället, haha! Men vi är så härliga och har så kul, så det liksom bara blev! Vi hann allt göra lite matte också, så nu ska vi inte vara sådana!
Så hela förmiddagen var alltså bra, men så fort jag åkte hemåt kom tjurigheten och besvikelsen fram igen. Tycker så synd om mamma som behöver handskas med mig när jag är sådan, men det har pendlat, och flera gånger har vi skrattat åt mig. Och till mitt försvar bör ju faktiskt sägas att jag YTTERST sällan är sådär tjurig och trulig, men just besvikelse har jag SÅ svårt att hantera. Saker som man längtat efter som inte blir av. Jag har varit likadan hela livet, men riktigt såhär "illa" var det längesen det blev. Men det är bara för att en viss person inte fattar hur mycket saker och ting betyder för mig, och hur viktigt det är för mig. Hur viktig denna person i fråga är för mig.

Men men, mamma och jag hade det riktigt mysigt, för när jag kom hem ÖSregnade det (vilket det gjort hela dagen) och jag hade panikångest och var helt obstinat (nä, men det kändes som ett bra ord) och då kokade vi te, skar upp varsin rejäl bit av morotskakan vi bakade härom dagen och satte oss i mitt rum och kollade på Gilmore girls. Mycket bra medicin. Sen roddade vi middag, och då var jag "jobbig" igen (pendlade upp och ner som sagt) men så när vi satt och åt plingade det till i mobilen och alla jobbiga känslor bara släppte och jag kunde andas igen. Fick bästaste smset och därigenom mail proppfulla med underbar musik. TACK!!

Så här sitter jag och lyssnar och njuter och är alldeles lugn och stabil. Skönt.

Snart tänkte jag dock plocka fram rester av en godispåse och se de sista avsnitten av Cityakuten säsong 8. Mums.

Pax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar