lördag 11 februari 2012

Fredag.. Och ledig helg!!

Skol/"jobb"dagen flöt på med väldig fart idag, helt sjukt! Jag hämtade matvaror och lastade av dom, åkte hastigt och lustigt till Bingerts och köpte lite mer tyg, bokade biljetter, kontrollerade hela pärmen, fixade lite med kostym.. Ja, gott och blandat helt enkelt.

När skolan var slut fyllde vi min lilla bil med folk och pös till Hässleholm. Där uträttades diverse ärenden, och sen åkte vi på seightseeing (läs: vi hittade inte rätt väg) men kom tillslut fram till målet: ICA Maxi!!! Och tro på fasen, där spenderade vi närmre tre timmar, holy shit alltså!! Vi var som kalvar på grönbete och skuttade runt mellan hyllorna, ovana vid sån gigantisk yta och så mycket mat!!!
När vi sent omsider blivit klara skulle vi lasta in oss själva och alla matkassar i bilen (observera att jag har en Toyota Yaris -05, och att bagageutrymmet redan var fullt, och att vi var fem pers i bilen, som alla hade varsin kasse..)
Det var trångt och mysigt, och hem kom vi i ett stycke.

Väl hemma brassade vi på taco-middag som blev ljuvlig, och så fick vi sällskap av lite godingar som vi sedan kollade på film med, RENT on Broadway. Hysteriskt bra, och jag glömmer verkligen mellan varven hur sjukt bra musik det är. Så det bölades en del åt allt det vackra och sorgliga. Fint.

På måendefronten intet nytt, får till och från ångest som sätter sig på andningen, blir dock inte värre än ett tryck liksom, men det kan vara tradigt nog.
Detta skriver jag inte för någon slags uppmärksamhetssökande, utan för att jag ska kunna gå tillbaka och se vad som hände när osv. För min egen skull, helt enkelt.

Nu har jag en ledig lördag och söndag framför mig, och det känns jäkligt gött måste jag säga!

Nu: sova! Imorgon: sovmorgon!!!

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar