torsdag 23 februari 2012

Vår-torsdag och en liten prinsessa!

23 februari, första underbara vårdagen, och dagen då Sverige fick en liten prinsessa! Grattis Victoria och Daniel!!
Tänk att man känner sig typ delaktig i det hela, haha! I morse när jag vaknade kollade jag Facebook direkt, och kunde inte gå miste om alla prinsesstatusar, hihi! Och på kören idag firade vi med prinsesstårta (och jättegoda smörgåsar, OCH Alladin-choklad, den mörka varianten, jag är mätt och nöjd!).

Ja, jag vaknade strax innan nio av min moders röst som skällde ut någon efter noter över telefon. Det var tydligen en "David" och det snackades om mormors färdtjänst. Jag kan säga att jag är jäkligt glad att jag inte var David. Jag försökte lägga kudden över örat och somna om, men icke. Mamma var för intensiv. Haha, go mum!!
Sen ringde hon ett samtal till och lät sådär sockersöt. Mamma vet hur hon ska tas med folk!

Efter frukost och lite Gilmore girls (ja, vi är besatta) styrde jag kosan mot Stenungsund för att fixa inför mammas födelsedag imorgon.
Det var sååå fantastiskt väder, solen stog som spön i backen (som de säger i Pistvakt) och all snö var bortsmält, och det var VARMT!! Jag fick ta av mig tjocktröjan och bara ha min kappa! Och bara en sån sak, vårkappa! Lovely!!
Jag strosade runt och gick i affärer, träffade så mycket trevliga och hjälpsamma människor, jag var så himla lycklig och liksom.. harmonisk. Konstigt ord, men jag jobbar med det som kommer till mig.
Jag strosade som av en slump in på Lindex, för skojs skull, och vad är typ det första jag ser? EXAKT såna snygga jeans som jag letat så länge efter, sådär halvpösiga med resår vid anklarna! Shit vad lycklig jag blev! Sen var jag inne en sväng på Gina tricot och hittade skönaste tröjan, typ en danst-shirt, gul, med texten "CARPE the shit out of this DIEM"!! Sååå jäkla underbart!! Det är ju så nära Carpe fucking Diem man kan komma! Så imorgon ska jag göra ett återbesök i S-sund och införskaffa byxorna och den tröjan, förutsatt att de sitter bra, för jag provade dom inte idag. KUL!!

Ja, mums på denna dagen!
När jag kom hem hann jag knappt vända, för det var dags för Zumba, inte alls lika roligt som i tisdags, men dock, och direkt efter det var det dags för kör, men jag hann hem och byta kläder i alla fall.
Well, kören var jättemysig och det var så underbart att träffa alla igen, jag har ju inte varit där på typ.. tre veckor, kanske fyra. Så det var lovely!

Och nu skall jag fixa det sista med mammas födelsedagspresent, sen blir det det absolut sista på Cityakuten. Älskade serie. Tur att jag fyller år snart så jag kan önska mig en säsong till, haha!

Och förresten: Tack GUD för att jag är mig själv igen! Så skönt att vara glad och "normal"!!

Pax vobiscum!

Två bilder jag förknippar med våren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar