lördag 29 januari 2011

Blurr in the head

Åh vad stönigt, vill jag ha en systemkamera eller inte? Egentligen vill jag kanske bara ha en fungerande kamera = köpa nya kamerabatterier som inte dör på två sekunder... Skall jag önska mig en i födelsedagspresent eller inte? Kommer jag använda den? Dom är ju verkligen stora, hur otympligt är inte det? När jag nu kan ta fasligt fina kort med den kameran jag redan har, och kommer lindrigt undan genom att bara köpa batterier.
Jag kanske helt enkelt skall önska mig en ny, jäkligt bra digitalkamera? Med bättre batteri-mojs, antingen om man laddar upp själva kameran med inbyggt batteri, eller att dom har kommit så långt i utvecklingen att dom inte drar lika mycket. Fast den jag har är bara tre år. Fast det kanske är gammal för en digitalkamera? Tekniken går ju så sjukt fort framåt...

ÅH vad jag blir trött på sånt här! Har hamnat i någon slags penga-tänk idag, dels för att jag betalade räkningar, dels för att jag så gärna vill köpa ER säsong 2 (och tre och fem för all del!) och dels för att... ja. Vem vet.

När jag kom på att jag önskade mig en systemkamera tänkte jag att jag skulle ta fina bilder på klassen när vi repar vårshow som bäst. Men jag är ju inte riktigt en sån som brötar runt och tar kort på kreti och pleti, det är inte riktigt min "roll". Jag skulle iofs kunna byta roll, och bli en sån som tar massa kort, men det räcker ju i så fall med en vanlig digitalkamera. Faktiskt.

Ja, vad fasen, skall ta mig en titt på vad kamerabatterier kostar.

På återseende.

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar