måndag 31 januari 2011

Nu var jag allt bra klevert!

Sicken bra idé, sitta kvar på skolan och blogga, varför inte liksom?!

Skoldagen har varit toppen, förmiddagen gick åt till att vara bollplank till Tusse som översatte text, gjorde mitt bästa för att hjälpa och vi hade kul.

Efter lunch var det Duvemåla-prat och stageing som gällde resten av dagen, det var också kul. Haha, vad lame, allt har varit kul och dagen har gått ovanligt fort.

Nu såhär på kvällen har vi varit inne i Grönan för att hitta våra roller. Jag började med Marianne i Duvemåla, det gick fint även om saker kommer fram som man inte väntat sig, men det är ju det som är så spännande. Fortsatte med glatt humör för att hitta fröken Daisy Strutman till Familjen Addams. Jag ÄLSKAR den tjejen! SÅ rolig att vara, hennes gånstil är för härlig, svassig fast med likstelhet liksom, och den eviga cigarillen i höger hand som hon aldrig röker, och de små gesterna med händerna i största allmänhet. Ja, hon är en härlig brud! Och så TOTALT besatt av dans. Fick hon inte röra sig/dansa så stod hon som helt handfallen. Bara stirrade och fattade liksom inte vad som hände. Väldigt roande.

Jepp, nu är alltså dagen slut och jag skall bege mig hemåt för att sova, blev inte så mycket av den varan natten till idag, men när jag lade mig så satte jag på Tidvattnets furste och försökte somna till den. Det gick tillslut, och under tiden hann jag tänka typ tre gånger i sekunden "herrejävlar vad jag älskar den här filmen". FY vad bra/hemsk/sorglig/vacker den är! MUMS!! Kanske rentav sätter på den ikväll igen. Tja, varför inte...

Förresten, efter mitt förra inlägg om systemkameror provade jag mina kamerabatterier och de verkar funka alldeles utmärkt! Så halleluja! Har kommit fram till att jag inte behöver en systemkamera just nu. Vill självklart ha en, någon gång. Men inte nu. Det var skönt att komma fram till det.

Well, känner allt hur det grusar sig i ögonen, så jag tänker säga god natt för den här gången.

Pax vobiscum och fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar