fredag 14 januari 2011

Lovely dag

Tänka sig, efter den miserabla ledsna kvällen igår sov jag som en stock och ville verkligen inte gå upp idag, tillslut lyckades jag släääpa mig ur sängen, ta på mig trikåer och balettdräkt och utanpå det min gosiga OnePiece, (den är som en varm kram om hela kroppen) och cykla till skolan.
Väl där blev jag genast gladare för det var redan folk på plats som övat balett, och vi satt och ojade oss och skrattade åt eländet, och pratade igenom gårdagens Jekyll, vi hade så himla kul och jag var redan glad igen.
Sen när det väl var dags för mig att ha balett gick det SÅ jäkla bra!! Hysteriskt bra verkligen, övningarna bara fanns där liksom! Okej, virrade ihop benen vid nåt tillfälle, och avsluten var väl sisådär, men det absolut mesta var TOPPEN! Blev fasen helt stolt. Efter stångövningarna skulle Karolina köra stretchen Hugo med oss och jäklar i min lilla låda vilka fett bra övningar hon visade! Jag kom åt ställen som jag trodde var omöjliga, här skall stretchas! Kul! Och innan lektionen var Karolina så go, jag pratade med henne och sa att jag var helt väck och mosig i huvudet efter en jobbig kväll/natt och då gav hon mig bamsekramen Hugo! Sånt blir jag så himla glad av, vuxna människor som kramas, helt "spontant" eller vad man skall säga. Vuxna människor som kan bjuda på en kram helt enkelt, haha! Det var kanske därför det gick så bra på baletten, jag hade fått plus på kram-kontot. Har insett att jag är en väldigt kramig typ, alltså inte den sorten som klänger på folk (hoppas jag vid Gud att jag inte uppfattas som iaf!) utan en sån som älskar att bli kramad. Jaja, hur som helst blev jag jätteglad, tack Karolina!

Kanske ni upptäckt att jag två gånger använt mig av namnet Hugo? Typ som ett kraftuttryck? "Stretchen Hugo" och "bamsekramen Hugo"? Det skall jag förkara nu. Kraftuttrycket Hugo är något som måste ha myntats på Musikteaterskolan. Första kontakten jag fick med det var på klasstavlan från 2000-2001 där det står "Pussen Hugo från M1:an 00-01". Jag gick verkligen och funderade över vad fasen som menades med det, och en dag sa Helena något med just Hugo och då fattade jag att det var något som flitigt används här i Bjärnum. Sen var det kommer ifrån vete fåglarna, meen jag har för mig att jag hört glunkas om att det har något med "spöket" att göra, som tydligen hette Hugo?
How ever, har idag tittat på ett av skolans underbara videoband och där sades "syrycket Hugo" (inför en Höstshowspremiär) och jag kände att fasen, det är ett sjukt bra uttryck, jag måste anamma det och börja använda det! Jag älskar ju att ha många kraftuttryck och det går inte många dagar utan att någon påpekar mina uttryck, det här med "gnu" och "Göta kanal", "Käre barn" och "hallego" för att bara nämna några, haha! I love it! Så nu lägger jag till "Hugo" på min uttryckslista, tackar för det!

Nu skall jag återgå till bandet, hihi!

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar