torsdag 27 januari 2011

Men ååååhhhh....

Lade mig klockan tio och njöt av att veta att jag skulle få så måånga timmars sömn. Vad händer? Jo, vaknar två timmar senare, förmodligen av att kattf*n rafsar runt sin matskål så det ekar i hela köket. Fräser åt henne att vara tyst. Försöker somna om. Ligger och vrider mig och känner att "jo, jag måste nog förresten gå på toa" som man ju alltid får för sig trots att man verkligen inte behöver.
Jaja, efter onödigt toabesök skall jag väl somna om? Icke.
MEN jag har hört att man inte skall stressa upp sig och tänka "somna nu, SOMNA NU!!!" för kroppen sköter själv hur mycket sömn den vill ha, tydligen, och jag väljer att tro på detta just inatt, så jag knallade upp, satte på datorn och här är jag nu. Läste först igenom mina sms förstås. Jag älskar det, man reser tillbaka två år i tiden.

Nu däremot, eftersom jag dessutom är vrålhungrig (jaja, dumt av mig att inte äta innan jag lade mig, men jag var ju så trött?! Och inte jättehungrig?!) tänkte jag fixa något att äta och medan jag intager detta skall jag kolla på ett avsnitt av Cityakuten. Najs.

Egentligen borde jag inte klaga alls, jag älskar ju att vara vaken på natten, jag är bara lite orolig för pigghetsnivån imorgon, med tanke på att det är stepp hela dagen och dessutom kvällsrep vilket innebär att vi slutar nio. Meeen, jag har klarat det så många gånger förr, det blir en baggis! Ser riktigt mycket fram emot morgondagen!

Så, nu lämnar jag bloggen för denna gången, vem vet, om sömnen håller på sig ytterligare blir det kanske ett inlägg till om jag kommer på nåt jag måste skriva om.

På återseende!
Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar