torsdag 13 januari 2011

Jag hatar förändringar

Måste bara skriva av mig, helvete vilken jobbig kväll. Känns som jag åkt fram och tillbaka mellan Göteborg och Skåne tusen gånger de senaste tre timmarna, och gråtklumpen kan inte sväljas längre. Jag som hade sett så jävla mycket fram emot Jekyll & Hyde, och så blev det mesta pannkaka. Precis sekunden innan föreställningen började fick jag reda på en grej som jag väl haft på känn länge, men ändå var det jobbigt att det nu är defenitivt. Sen kunde jag såklart inte koncentrera mig, dels för det jag fått reda på, dels för att Malena stod på scen och jag kände hur jävla mycket jag saknat och saknar henne, och att jag så JÄVLA gärna skulle vilja prata med henne om mycket. För hon vet ingenting som hänt sen i augusti. Och det har hänt mycket. Faaan, jag ville bara njuta av föreställningen men jag känner mig helt tom, och samtidigt så fylld av tusen tankar som gör att det känns som hela jag surrar.
Åh, jag vill bara berätta för henne, allt som hänt och allt som sagts, hon som känner mig så väl och som byggt upp mig till stod del, men det fanns ingen tid, och det visste jag innan, sen blev det inte bättre av att dom JÄVLA HELVETES IDIOTERNA i garderoben, som bara skötte sitt jobb, inte gav mig min jacka fort nog, visste dom inte att jag skulle träffa Malena?! Såklart dom inte visste, skriver bara så för att jag skall inse att det var JAG som valde att bli irriterad och förbannad bara för att dom inte gav mig jackjäveln så fort som jag ville, plus att det stod några idiotiska brudar bakom mig och kommenterade min irritation, skit ner er jävla pissråttor. Detta är ett sjukt argt och tråkigt inlägg men jag var bara tvungen att få ur mig allt.
Allt bara bubblade upp nu, när jag såg Malena som var min enda trygghet, och som jag, som sagt, saknar så jävla mycket. Jag ville bara berätta att allt inte har varit så underbart som jag "låtsats", att jag kännt mig så knäckt så många gånger. Och så är jag stressad och orolig över balettetn imorgon, för att jag tycker det är så svårt att öva själv och få in alla övningar osv... vill verkligen inte ha balett imorgon.

Nej, fy, den här kvällen blev inte alls som jag tänkt. Dock känns det nog bättre imorgon och då har jag nog kunnat smälta föreställningen lite och kan minnas och sådär.
Gött, det har blivit en pöl på skrivbordet. Oj vad jag behövde gråta.

Pax vobiscum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar