fredag 21 januari 2011

Lots and lots...

Ja käre jösses, de tre sista dagarna har varit hysteriska!!
Till att börja med, onsdagens trip till Kungälv och Mimers Varieté, UNDERBART!! Så himla mysigt att åka tåg med Emilia för det första, sen superbra show på Mimers, sen underbart trevlig kväll hos Emilia, slutade med att vi lade oss strax efter tre och vi skulle upp strax efter fem... MEN vi pallrade oss upp, knallade till Jens och åkte med honom ner till Skåneland igen. Pang på med lektioner, stepp och röst och tal med en helt FANTASTISK kvinna som sannerligen kunde det mesta om rösten, jäklar vad intressant det var! Det slutade med att hon fått hela klassen att beställa fonationsrör, alltså rör man skall blåsa genom i ett vattenbad, vilket skall förbättre rösten. Skall bli jäkligt kul att prova.
Yes, på kvällen åkte hela klassen buss till Markaryd för att se Show-Musikallinjens grymma Vinterrevy!! Dom var hysteriskt duktiga och jag grät både en och två gånger, dels för att jag var så glad över att se mina gamla klasskompisar, dels för att jag kände mig helt stolt över dom, och för att flera av numrena var så... ja, berörande liksom.
Detta var alltså igår, vilket jag inte kan fatta. Denna veckan har känts såååå lång, vilket är jättebra! Avskyr när tiden går för fort.
Idag hade vi iaf teater på morgonen där vi började jobba i smågrupper med monologer, det var kul. Efter det hade vi pardans med en tjej som heter Malin som gick här för två år sen, och vi dansade rock 'n' roll och bugg, aaapkul!!! Speciellt rock 'n' roll, loved it!! Så det var en galet bra skoldag!

När jag kom hem plockade jag med snabba ryck ner granen. Var tvungen att göra det illa kvickt, innan jag hann ångra mig och låta den stå. Vi går u in i showperiod på måndag, och efter det kommer jag aldrig orka/ha tid att ta bort allt julpynt, så jag känner att jag måste komma i ordning med det i helgen, så jag kan börja på "ny kula" med kliniskt ren lägenhet och hela garderoben full med rena kläder (tvättar i och för sig varje helg, men ni fattar tanken). Pratade också med Oliver om deras show, och efter det samtalet fick jag världens dipp. Jag är så trött på människor som är trångsynta och småsinta, som aldrig kan unna någon annan något, som ständigt klagar och inte ser bortom prestationer. Klart att alla skall få ha sin egen åsikt och så vidare, men... det känns så hopplöst när alla bara klagar och inte bjuder till och anstränger sig. Jag kämpar för att ständigt anstränga mig och vara positiv, men ibland blir jag så ledsen och trött att det bara känns som man vill ge upp, att det inte är någon idé. Lyckligtvis har jag några få guldkorn omkring mig som peppar mig och får mig att inte ge upp hoppet, idag var det främst min fina mamma som räddade mig genom ett superfint sms. Den mening som träffade hårdast, på ett enormt positivt sätt, var: "Älskar Dig min fina rättvisa unge! Du gör mig stolt!"
De orden stärkte hela min själ och mig, och jag blev helt tårögd. Då kände jag att "banne mig, jag skall kämpa vidare så det bara sprakar om det!" Som citatet jag har på facebook: "Det verkliga modet består i att leva och lida för det man tror på"
Och jag tror på generositet, överseende, glädje, kärlek och vänlighet, för att bara nämna några av sakerna. Och nåt annat jag tror på, det är mig själv. Banne mig.

Just nu sitter jag på min älskade skola. Här är jag som lyckligast, i denna byggnad. Jag tog med mig popcorn, mörk choklad och saft, och kollar på Let's dance. Sån jäkla myskväll!! Passade på att blogga medan nyheter och reklam rullar, haha!

Jepp, vi kan väl helt enkelt konstatera att missmodet jag kände tidigare ikväll, bytts ut mot euforia, precis som jag önskade. Ett stillsamt euforia, men dock. Jag är glad.

Nu återgår jag till Let's dance!
Pax vobiscum, fridens liljor, och ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar